Retail&Agrobusiness

Creşterea puterii de cumpărare a frânat galopul mărcilor private. Totuşi, brandurile retailerilor au ajuns să mănânce o cincime din piaţa alimentelor

Creşterea puterii de cumpărare a frânat galopul...

Autor: Cristina Rosca

19.02.2018, 18:30 282

♦ Mărcile private au mâncat anul trecut 14% din piaţa bunurilor de larg consum, respectiv 2,6-2,8 mld. euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor ♦ După mulţi ani de creştere, ponderea a rămas constantă în 2017 ca urmare a creşterii puterii de cumpărare şi a reorientării consumatorilor către produse mai scumpe ♦ Mărcile private au cucerit mai ales segmentele de food, unde ponderea sare chiar de 20%, pe când la băuturi este de trei ori mai mică.

„Cota de piaţă valorică a mărcilor private a rămas constantă, la nivelul de 14% din totalul pieţei bunurilor de larg consum achizi­ţionate de gospodăriile din Romania în 2017 faţă de anul anterior“, spun repre­zentanţii Gfk.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO