Retail&Agrobusiness

Consiliul Concurenţei spune că acordul între procesatori şi retaileri privind reducerea preţului la lapte nu trebuie să afecteze fermierii „Prin stimularea consumului autohton va creşte cererea”

Consiliul Concurenţei spune că acordul între...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

09.05.2023, 16:04 105

Reprezentanţii Consiliului Concurenţei spun că negocierile între retaileri şi procesatori s-au finalizat şi că preţul laptelui înregistrează reduceri, în medie, de 20% în cea mai mare parte a magazinelor.

„Reducerile de preţ sunt acordate exclusiv de retaileri şi procesatori şi nu trebuie să afecteze fermierii, respectiv preţul laptelui la poarta fermei, ci, dimpotrivă, prin stimularea consumului autohton va creşte cererea, iar producătorii locali vor vinde mai mult”, a spus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. El adaugă că deşi este un acord voluntar, iar retailerii şi procesatorii nu au o obligaţie legală de a participa, aceştia au aderat în număr mare la iniţiativa Guvernului. În plus, el spune că reducerile la preţul laptelui proaspăt românesc ajung până la 34% în cazul unor sortimente disponibile în magazine.

Preţul laptelui românesc, atât cel de 1,5% grăsime, cât şi cel de 3,5%, a înregistrat scăderi la rafturile magazinelor încă din primele zile de la intrarea în vigoare a acordului, conform informaţiilor colectate din platforma Monitorul Preţurilor analizate de Consiliul Concurenţei.

Acordul voluntar între retaileri şi procesatori pentru reducerea preţului pentru laptele proaspăt de consum a fost convenit la întâlnirea premierului Nicolae Ciucă, cu reprezentanţi ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi ai Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România, pentru o perioadă de şase luni, începând cu data de 1 mai. Acordul vizează reducerea la laptele proaspăt românesc care costa peste 7 lei/litru (fără să fie inclus în vreo promoţie) la data întâlnirii de la Guvern (11 aprilie 2023). Consiliul Concurenţei s-a implicat în acţiunile de implementare a acestui acord pentru a îndruma companiile interesate să participe astfel încât să nu rişte încălcarea regulilor de concurenţă.

Reprezentanţii Consiliul Concurenţei mai spun şi că instituţia va monitoriza această iniţiativă împreună cu instituţiile responsabile, precum Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), utilizând aplicaţia Monitorul Preţurilor la Alimente, şi va prezenta informaţiile Guvernului care va decide dacă se impun măsuri.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO