Retail&Agrobusiness

Compania norvegiană Tomra, care furnizează soluţii automate de colectare a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclării, a deschis lângă Bucureşti un centru logistic de 4.000 mp

Compania norvegiană Tomra, care furnizează soluţii...

Autor: Cristina Bellu

11.07.2023, 10:53 3300

Tomra, o companie norvegiană care furnizează soluţii automate de colectare a ambalajelor de metal, plastic şi sticlă pentru băuturi în vederea reciclării, prezentă în piaţa locală din 2021, a deschis un nou spaţiu logistic de 4.000 de metri pătraţi lângă Bucureşti.

Noul centru va asigura în principal funcţionarea şi întreţinerea echipamentelor care automatizează preluarea post-consum a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclarii, deservind întreaga reţea de sisteme de colectare Tomra din România

Pregătirile pentru Sistemul Garanţie-Returnare din România au început să se intensifice pentru toţi participanţii la system, pe măsură ce se apropie data lansării, 30 noiembrie,  În luna iunie, administratorul SGR, ReturRO, a anunţat că peste 60.000 de companii s-au înregistrat deja pe platforma online a sistemului.

„Un proiect de anvergura SGR în România are nevoie nu doar de o legislaţie bine gândită, dar şi de implicarea şi sprijinul tuturor instituţiilor, al RetuRO - administratorul SGR, al micilor şi marilor comercianţi, precum şi al consumatorilor. (…) Tomra a deschis deja primul său centru logistic de suport şi mentenanţă la nivel naţional, care deserveşte întreaga reţea de sisteme, printr-o echipă de intervenţie formată din tehnicieni cu înaltă calificare, cu o experienţă de peste 10 ani în întreţinerea RVS-urilor şi o flotă de intervenţii cu acoperire naţională”, spune Dorin Mihai, Director Tomra Collection România.

Centrul logistic include o platformă pentru încărcarea şi descărcarea a până la 50 de camioane pe zi. De aici, atât sistemele de colectare Tomra, cât şi piesele de schimb pentru întreţinerea acestora, sunt livrate la punctele de returnare SGR din toată ţara, asigurând costuri reduse şi timpi de intervenţie optimi pentru comercianţi.

Compania operează aproximativ 82.000 de automate de preluare (RVS) instalate în 60 de pieţe, care colectează anual peste 45 de miliarde de ambalaje pentru băuturi în întreaga lume.

 

Noi reguli pentru colectarea şi reciclarea ambalajelor pentru băuturi în România: plastic, sticlă şi metal

Sistemul Garanţie-Returnare din România vizează ambalajele primare de unică folosinţă, de sticlă, plastic sau metal pentru băuturi, cu volume cuprinse între 0,1  litri şi 3 litri. Consumatorii vor plăti o garanţie de 50 bani la achiziţionarea unei băuturi şi o vor recupera în momentul predării ambalajelor post-consum într-unul din punctele de returnare organizate de comercianţi.

Conform legislaţiei în vigoare, toţi comercianţii care vând băuturi în ambalaje SGR, indiferent de dimensiunea suprafeţei de vânzare,  vor avea obligaţia să organizeze puncte de returnare, oferind astfel consumatorilor accesibilitatea la sistem prin posibilitatea de a returna facil ambalajele şi de a-şi recupera garanţia.

Programele SGR au dus la o creştere semnificativă a ratei de colectare a ambalajelor de plastic în Europa: ţările care au implementat programe SGR ating o rată de colectare medie de 94%, faţă de 47% în ţările fără astfel de sisteme.

Sistemul Garanţie-Returnare din România este unul dintre cele mai cuprinzătoare programe de management al ambalajelor pentru băuturi din Europa, datorită scopului extins, granularităţii şi dimensiunii sale. Peste 6 miliarde de ambalaje pentru băuturi vor fi colectate şi reciclate anual prin Sistemul Garanţie-Returnare, fiind astfel deviate  de la gropile de gunoi şi reintroduse în economia circulară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO