Retail&Agrobusiness

Cât cheltuie românii pe ciocolată şi ce preferinţe au

Cât cheltuie românii pe ciocolată şi ce preferinţe au

Autor: Andreea Diochetanu

08.03.2016, 17:06 275

Gustul (72%) şi procentul de cacao (48,5%) sunt atributele cu cea mai mare importanţă pentru respondenţi atunci când aleg o ciocolată. Cele mai căutate sunt tabletele (72%), urmate de praline (20,5%), iar combinaţiile cele mai ciudate încercate până acum rămân în continuare ciocolatele cu sare sau ardei iute. 87,5% dintre dintre cei intervievaţi preferă ciocolata importată, iar 51,5% citesc informaţiile nutriţionale de pe eticheta produsului.

Majoritatea respondenţilor este dispusă să cheltuie până în 100 de lei lunar pentru ciocolată. 69,5% alocă o sumă de până în 50 de lei şi doar 12% dispun de un buget mai mare de 100 de lei.

Consumul de ciocolată ne face mai inteligenţi, potrivit unui studiu recent realizat de oamenii de ştiinţă britanici. La acest studiu au participat 968 de persoane cu vârste între 23 şi 98 de ani. Subiecţii au fost monitorizaţi o lungă perioadă de timp. Cei care au consumat mai des ciocolată au avut o memorie vizuală mai dezvoltată, capacitate de memorare mai bună, gândirea abstractă dezvoltată şi o putere mai mare de concentrare.

Ciocolata încetineşte procesul de îmbătrânire al creierului şi previne apariţia demenţei. Compuşii naturali din cacao, numiţi flavanoli, au efecte benefice asupra activităţii mentale. Ei se găsesc în cantităţi mari în ciocolata neagră, ce abundă în cacao, scrie One.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO