Retail&Agrobusiness

Black Friday 2021. Ce categorii de produse sunt reduse în acest an, care este diferenţa de preţ faţă de o perioadă obişnuită şi la ce trebuie să fie cumpărătorii atenţi atunci când fac achiziţii de Black Friday?

Retaileri precum Flanco sau Altex au început Black Friday încă de la finalul lunii octombrie, în timp ce Emag, cel mai mare retailer online din România, va da startul reducerilor în această săptămână.

Tot în următoarele zile vor începe reducerile şi la Libris, Floria.ro, Fashion Days sau Tohani România.

A început perioada Black Friday pentru mai mulţi retaileri din România, iar diferenţele de preţ atât la electronice, electrocasnice sau gadget-uri, cât şi la diverse alte produse precum cărţi, jucării sau articole de îmbrăcăminte sunt din ce în ce mai vizibile.

Paul Anghel, directorul general al Direcţiei Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, explică, într-o analiză postată pe pagina sa de Facebook, cum trebuie privite aceste reduceri de Black Friday şi care sunt detaliile la care consumatorii trebuie să fie foarte atenţi.

„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze. Recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează  preţuri comparative pentru acelaşi produs. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, a detaliat Paul Anghel.

Astfel, adaugă el, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, acesta din urmă reprezentând cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării preţului redus.

În perioada Black Friday, cumpărătorii trebuie să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor lor.

Directorul general al Direcţiei Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC enumeră o serie de paşi esenţiali pe care orice consumator trebuie să îi parcurgă, cupă cum urmează: verificarea stocului existent, verificarea preţului afişat pe site pentru a vedea dacă el conţine sau nu TVA şi dacă include costuri de livrare.

„În anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, reclamaţiile primite de la consumatori au vizat următoarele aspecte, cum ar fi afişarea unui anunţ promoţional „-50%” la toate produsele, dar, în realitate, reducerea nu era aplicată tuturor produselor, un produs electrocasnic era prezentat cu un procent de reducere de -200%, în fapt, reducerea fiind de -16% sau lipsa informării asupra reducerii la preţul de referinţă.”

Aşadar, explică el, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, astfel că pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii, cum ar fi caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare sau perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Retaileri precum Flanco sau Altex au început Black Friday încă de la finalul lunii octombrie, în timp ce Emag, cel mai mare retailer online din România, va da startul reducerilor în această săptămână, pe 12 noiembrie.

Tot în următoarele zile vor începe reducerile şi la Libris, Floria.ro, Fashion Days sau Tohani România.

Reducerile specifice acestei perioade pornesc de la 10-20% şi pot ajunge până la 60-70%, potrivit anunţurilor promoţionale existente.

 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.