Caută doar în titlu
Retail&Agrobusiness

Biletul de intrare de 20 lei de persoană strică afacerile producătorilor agricoli de la Indagra. „O familie plăteşte 80-100 lei doar pentru intrare. Credeţi că este atractiv pentru cineva să vină?”

Dănuţ Beg, un producător de ciuperci, zacuscă şi dulceţuri din satul Scăiuş, judeţul Caraş-Severin, spune că biletul de intrare de 20 de lei pe care vizitatorii trebuie să-l plătească pentru a intra la târgul agricol Indagra din Capitală i-a descurajat pe mulţi vizitatori să mai treacă pe la târgul agricol organizat de Romexpo.

Biletul de intrare la târgul Indagra costă 20 de lei pentru adulţi, studenţi şi copiii de peste 7 ani. Copiii sub şapte ani pot intra gratuit, potrivit reprezentanţilor Romexpo.

„În primele două zile am avut vânzări simbolice, pentru că intrarea costă 20 de lei de persoană. Pe lângă că taxează producătorii foarte mult, atât pentru stand cât şi pentru parcare, mai taxează şi vizitatorii. Eu am plătit 1.200 lei pentru standul meu pentru că am venit prin Federaţia Naţională a Producătorilor de Produse Tradiţionale care a negociat un preţ bun pentru mai mulţi producători. Fluxul de oameni a fost redus în primele zile. O familie trebuie să plătească 80-100 lei doar pentru intrare. Credeţi că este atractiv pentru cineva să vină?”, a spus Dănuţ Beg, proprietarul cirpercăriei Beg din Scăiuş, care operează ca PFA.

Preţul de intrare la Indagra este dublu faţă de preţul de intrarea la alte târguri organizate de Romexpo, cum ar fi târgul de mobilă Bife-Sim, pentru că, spun organizatorii, târgul Indagra necesită un buget mai mare de organizare.

„Tariful biletului de intrare se stabileşte în funcţie de cheltuielile de organizare pe care le avem. La Indagra, Indagra Food & Carnexpo, Expo Drink & Wine vin peste 800 de companii. Este cel mai mare eveniment care se organizează la Romexpo pe parcursul unui an”, a declarat pentru ZF Andreea Caitas, specialist Relaţii Publice Romexpo.

Familia Beg din satul Scăiuş deţine 12 hectare de teren pe care cultivă cereale şi legume - fructe, pe care le vinde proaspete sau procesate, sub formă de zacuscă, murături şi dulceţuri.

Din cele 12 hectare, cipercăria se întinde pe o surpafaţă 450 de metri pătraţi, de pe care familia Beg obţine o producţie de 5 tone de ciuperci pe an, iar celelalte culturi de legume-fructe acoperă aproape un hectar. Producţia de legume-fructe procesate se ridică la circa 10.000 de borcane pe an.

„Mergem săptămânal la târguri. Vindem circa 100 de borcane pe durata unui  târg. Avem 10 sortimente de zacuscă pe care le vindem la preţuri cuprinse între 10 şi 18 lei pe borcan, iar dulceţurile le vindem la 10-12 lei. În timp ce eu sunt la Indagra, soţia mea este la un târg în Timişoara. Dacă merg la un târg în apropiere de casă vând şi ciuperci proaspete, altfel nu, pentru că nu am condiţii de păstrare”, a spus Danuţ Beg.

Peste 530 de companii din 24 de ţări au participat la ediţia din acest an a târgului internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei Indagra, la care se adaugă şi expozanţii târgului pentru industria alimentară Indagra Food & Carnexpo şi expozanţii târgului de vinuri Expo Drink & Wine.

Evenimentul s-a desfăşurat în perioada 25-29 octombrie 2017, fiind organizat de Romexpo, o companie cu activităţi în organizarea de evenimente, deţinută de Camera de Comerţ şi Industrie din România .

Romexpo a încheiat anul 2016 cu afaceri de 51,8 mil. lei (11,5 mil. euro), înregistrând un profit net de circa 100.000 de euro, rezultate obţinute cu ajutorul a 220 salariaţi, potrivit datelor publice.

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.