Caută doar în titlu
Retail&Agrobusiness

Agricultorii români trebuie să înceapă să exporte produse cu valoare adăugată mare, nu doar materie primă

Antreprenorii români din agricultură trebuie să renunţe la a mai trimite la export materii prime şi să înceapă să vândă în străinătate produse finite cu valoare adăugată mare, lucru ce nu poate să se întâmple atât timp cât nu există o strategie de dezvoltare a industriei zootehnice, consideră experţii din acest domeniu, care au participat la conferinţa ZF „Agricultura intră în febra banilor europeni”.

„Ar trebui gândit strategic, valoarea adăugată o mărim în primul rând prin transformarea producţiei primare în produse întâi procesate natural şi aici mă gândesc la lapte şi carne, iar apoi prin procesarea industrială a acestora”, spune Nicuşor Şerban, proprietar al unei ferme de 2.000 de bovine din Călăraşi.

Radu Timiş, preşedinte al procesatorului de mezeluri CrisTim, consideră că din punctul de vedere al exporturilor, „nici nu existăm, la produse”.

În acest sens, George Turtoi, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, susţine că unul dintre obiectivele principale ale finanţării europene este adăugarea de valoare pe produsele procesate.

 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.