Retail&Agrobusiness

Afacerile grupului Agricola din Bacău au trecut de 560 mil.lei în S1/2023, plus 13% an/an. Grigore Horoi, preşedintele companiei: Rezultatele sunt în linie cu ce ne-am bugetat pentru toate segmentele de business

Grigore Horoi, preşedintele Agricola

Grigore Horoi, preşedintele Agricola

Autor: Cristina Bellu

25.07.2023, 13:05 352

Grupul Agricola din Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui, mezeluri şi produse ready meal din România, a încheiat primele şase luni din 2023 cu o cifră de afaceri de aproximativ 567,6 mil. lei (115 mil. euro), echivalentul unei creşteri de 13% faţă de perioada similară din 2022.

Pe segmente de business, vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola au depăşit uşor în volum 25.000 tone, cu 8,68% mai mult faţă de perioada similară a anului 2022, marcând o creştere de 11,8% a afacerilor înregistrate în S1 de Agricola Internaţional SA Bacău.

„Investiţiile de peste 20 de milioane de euro realizate la abatorul de păsări pentru modernizare ne-au oferit posibilitatea majorării capacităţii de la 8.000 de capete pe oră la 13.500 de capete pe oră, dar şi realizării de produse cu valoare adăugată mare. Combinate, aceste două elemente au condus la un rezultat economic ce creează perspectiva unui viitor bun pentru companie. Rezultatele primelor şase luni din 2023 sunt în linie cu ce ne-am bugetat pentru toate segmentele de business”, spune Grigore Horoi, preşedintele Agricola, care apreciază că până în momentul de faţă rata medie anuală de creştere la nivelul grupului este de până în 10%.

În perioada raportată, vânzările de mezeluri, obţinute la Salbac, au fost similare cu cele realizate în prima parte din 2022, în condiţiile unei diminuări cu 4% a volumelor pe categoria salamurilor crud-uscate şi a unei creşteri de 14 procente a volumelor de mezeluri fiert afumate.

„Divizia mezeluri, în special segmentul de crud-uscate resimte efectul puterii de cumpărare în scădere şi al inflaţiei. Consumatorii au un buget de cumpărături mai mic şi atunci o bună parte dintre ei se orientează spre produse mai ieftine, sacrificând standardele de calitate cu care erau obişnuiţi, sau reducând volumul achiziţiilor”, apreciază Grigore Horoi.

Europrod, compania din grupul de firme Agricola, care comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în S1 vânzări în creştere cu 5,6%.

„Această categorie creşte într-un ritm sănătos, performează chiar foarte bine, pentru că produsele de tip redy-meals răspund unor nevoi clare – economia de timp. În momentul de faţă 27% din producţie merge la export şi luăm serios în calcul achiziţia unei noi linii de producţie pentru această categorie”, spune preşedintele Agricola.

La consumul de ouă, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere a vânzărilor de 11%, în condiţiile în care au fost comercializate 34 mil. ouă în prima jumătate a anului.

„Anul acesta alocăm însă 17 milioane de euro pentru investiţii în zone extrem de diverse. Vorbim despre o staţie de incubaţie, o staţie de incinerare, o staţie de epurare, trei parcuri fotovoltaice, o centrală termică nouă. Mă aştept ca 2023 să fie în linie cu 2022, desigur dacă nu apar modificări în peisajul pieţei care să denatureze lucruri cum ar fi Culoarul Mării Negre pentru cereale, războiul din proximitate şi efectele acestuia, măsuri administrative pentru controlul preţurilor, măsuri fiscale pentru gestionarea deficitului bugetar, ş.a.m.d. – toate acestea pot influenţa evoluţia afacerilor noastre, dar noi rămânem optimişti şi obiectivul nostru este de a menţine trendul ascendent. În contextul dat, nu va fi fezabilă o creştere de peste 10% per total business, dar cu siguranţă vom încheia 2023 pe plus.”, a concluzionat Grigore Horoi.

Agricola este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa cărnii. Grupul are lanţ integrat pe partea de carne de pasăre, pentru că îşi creşte puii în propriile ferme. Carnea de porc este însă importată, iar producţia de mezeluri se realizează la Salbac, una dintre companiile din grup. La Europrod, altă companie din grup, se realizează produse ready meal. La Avicola Lumina, în Constanţa, grupul creşte găini pentru ouă, conform celor mai recente date.

Grupul face anual investiţii în producţie, care se ridică la o medie anuală de peste 8 mil. euro, cu vârfuri la 25 mil. euro pe an, potrivit informaţiilor oferite anterior de reprezentanţii Agricola

Agricola Bacău concurează pe piaţa locală a procesatorilor de carne cu jucători precum CrisTim, Caroli Foods Group, Aldis şi Elit Cugir.

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO