Companii

Renault Laguna, reforma in clasa medie

Renault Laguna, reforma in clasa medie

Target de 900 de unitati in 2008 pentru Laguna III

19.03.2008, 15:47 34

Laguna III, cel mai nou model lansat de Renault in acest an, reprezinta noul concurent al producatorului francez in clasa medie, dar totodata indeplineste si rolul de emblema a gamei, urmand ca promovarea celorlalte modele sa fie asigurata prin capitalizarea asupra campaniei de publicitate desfasurate agresiv pe toate canalele media.
Insa pentru a putea profita de imaginea celei de-a treia generatii a modelului Laguna Renault trebuie sa convinga piata si sa reuseasca sa se pozitioneze intre primele trei marci in clasamentul vanzarilor. Sarcina pare destul de greu de indeplinit din moment ce trebuie sa lupte in primul rand cu Ford Mondeo sau VW Passat, care au vandut anul trecut 1.400 si respectiv 4.700 de masini, fata de 540, cat a comercializat Laguna.
Din punctul de vedere al pretului Laguna este pozitionata mai mult decat competitiv, pretul pentru modelul de entry level fiind de 17.900 de euro cu TVA la motorizarea de 1,6 litri benzina. Pretul maxim poate ajunge la 25.900 de euro cu TVA pentru echiparea completa a motorizarii de 2 litri diesel.
Care sunt atuurile Laguna III in lupta pentru top 3, pe langa cel al pretului? Daca in cazul designului exterior parerile au fost impartite, iar la capitolul confort si spatii de depozitare a primit note maxime, francezi au ales sa mizeze in primul rand pe siguranta, Laguna fiind prin modelul din a 2-a generatie prima masina care a primit 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP. Astfel, in dotarile standard Renault a inclus pe langa airbag-urile frontale si laterale pentru sofer si airbag-uri laterale pentru pasagerii din spate. Un minus apare in cazul sistemelor de siguranta, unde ESP-ul, sistemul de control al stabilitatii, este disponibil in Romania doar ca optiune.
Un alt avantaj al Laguna III il reprezinta si cele patru motorizari, care dispun de consumuri de combustibil cu pana la 15% mai reduse decat ale altor concurenti. Consumul redus este insa insotit de un cuplu motor considerat destul de slab, cel putin in cazul motorizarii de 1,5 litri diesel si 110 CP. Daca prima versiune poate fi considerata o submotorizare pentru un vehicul de 1.430 de kg, motorul de 2 litri diesel si 150 CP s-a comportat perfect pe parcursul a mai mult de 350 de km, aceasta fiind probabil si versiunea care va inregistra si cele mai multe comenzi.
La rulajul confortabil pe un traseu precum cel de pe Valea Oltului au contribuit in egala masura sasiul, cu o capacitate adaptiva imbunatatita fata de versiunea anterioara, dar si ergonomia habitaclului configurat cu materiale de o calitate peste medie, atat in cazul plasticelor, insertiilor, dar si tapiseriei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO