Companii

Renault construieste un Logan mai ieftin

Renault construieste un Logan mai ieftin

Desi Loganul a fost descris drept un "automobil de 5.000 de euro", versiunile dotate cu toate accesoriile acestuia se vand la preturi cuprinse intre 7.000 si 10.000 de euro

12.02.2007, 18:28 22

Renault intentioneaza sa utilizeze platforma de productie a modelului low-cost Logan pentru fabricarea unei versiuni si mai ieftine a acestui model, a anuntat directorul executiv al companiei franceze, Carlos Ghosn, citat de Financial Times.
"Noua generatie Logan va fi una mai competitiva din punct de vedere al costurilor", a declarat Ghosn, anuntand in acelasi timp ca producatorul francez de automobile si-a atins tinta privitoare la castiguri pe 2006.
Oficialii Renault au declarat ca vanzarile Logan, realizate in cea mai mare parte pe pietele emergente, au contribuit la mentinerea profiturilor companiei. Anul trecut, grupul francez a vandut un numar de 248.000 de unitati Logan.
CEO-ul Renault a declarat ca dupa parerea sa ar putea fi construita o versiune al carei pret sa fie cuprins intre 2.000 si 4.000 de euro (2.600-5.200 $). Totusi, este posibil ca Renault sa nu poata comercializa noul automobil pe toate pietele, datorita cerintelor legate de siguranta si alti factori care variaza de la tara la tara. Ghosn a refuzat sa precizeze momentul pe care Renault il are in vedere in ceea ce priveste lansarea unui automobil ultra-ieftin sau sub ce marca ar putea fi acesta lansat, declarand ca un astfel de model este "in faza de proiect".
Desi Loganul a fost descris drept un "automobil de 5.000 de euro", versiunile dotate cu toate accesoriile acestuia se vand la preturi cuprinse intre 7.000 si 10.000 de euro.
Renault comercializeaza modelul Logan sub marca proprie si marca Dacia si il fabrica in Romania, Rusia, Maroc si Columbia. Anul acesta, grupul francez intentioneaza sa lanseze productia de Logan si in India, Iran si Brazilia.
Vanzarile realizate pe plan global de Renault au scazut cu 4% anul trecut, in timp ce vanzarile realizate pe pietele europene au fost cu 8,7% mai mici. Asemenea altor producatori de automobile, Renault incearca sa se extinda pe pietele emergente. Segmentul low-cost este considerat a avea o importanta cruciala avand in vedere ca pe acest segment incearca noii producatori din India si China sa inceapa productia in masa. Pe de alta parte, producatorul japonez Toyota si-a anuntat intentia de a dezvolta un model low-cost, al carui pret va fi "cel putin" mai mic decat cel al Loganului.
Renault a anuntat recent o crestere a profitului obtinut in semestrul al doilea, in contextul in care compania si-a redus costurile legate de achizitii si a inregistrat un castig de capital in urma vanzarii participatiei detinute in cadrul producatorului suedez de camioane Scania. Profitul net a avansat pana la 1,24 mld. euro, de la 1,2 mld. euro cu un an in urma. Profitul operational pe intregul an a scazut pana la 1,07 mld. euro, sau 2,6% din vanzari, in linie cu asteptarile Renault. Pentru acest an, compania a anuntat o tinta de 3% privitoare la marja profitului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO