Companii

Red Bull si-a dublat vanzarile in retail, pana la 8 milioane de euro

04.06.2007, 22:22 44

Vanzarile de bauturi energizante Red Bull in retailul romanesc s-au dublat anul trecut, ajungand la 31 mil. lei (8,8 mil. euro) si la un volum de 1,33 mil. litri, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, citate de Red Bull Romania.
Dinamica vanzarilor Red Bull Romania a urmat trendul pietei bauturilor energizante, care a crescut in 2006 cu 109% in valoare fata de anul precedent, pana la 48,5 mil. RON. Compania a ajuns astfel la o cota valorica de piata de 64% anul trecut, fata de 63,5% in 2005.
"Sectorul retail este principalul canal de distributie, urmat de canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering). Canalul impuls (benzinarii, chioscuri) isi pastreaza pozitia clar delimitata in totalul vanzarilor companiei", au declarat reprezentantii Red Bull Romania.
Compania estimeaza pentru acest an un ritm de crestere al pietei bauturilor energizante mai redus fata de cel inregistrat anterior, pe baza atingerii unui anumit grad de maturitate.
"Piata locala de energizante incepe sa atinga un anumit grad de maturitate - deja exista produse pozitionate pe toate segmentele de pret. Tendinta ultimului an este de polarizare a pietei - consumatorii cumpara fie in functie de brand, fie in functie de pret (de exemplu, marcile private sau promotiile de pret).
Numarul produselor de pe piata s-a multiplicat in ultimul an, prin intrarea unor branduri importate, ca urmare a eliminarii taxelor vamale de 10%.
"Aceste taxe au fost transferate ca beneficii intregului lant de distributie", au mai mentionat reprezentantii Red Bull.
Nielsen estimeaza existenta unui numar de 30 de branduri de bauturi energizante pe piata locala, potrivit datelor citate de Red Bull.
Compania austriaca Red Bull si-a infiintat propria reprezentanta in Romania in anul 2005, urmarind cresterea numarului de puncte de vanzare din retail acoperite printr-o retea nationala de distributie.
Cu toate ca nu au schimbat intre timp strategia de distributie, reprezentantii Red Bull Romania au mai spus ca incearca sa-si sprijine distribuitorii in crearea unor divizii specializate pentru HoReCa.
Pe piata bauturilor energizante, o parte semnificativa din vanzarile realizate in retail, si in special in magazinele din retelele mari de comert, se duce in canalul HoReCa.
Retailul a adus anul trecut vanzari de aproximativ 2,3 milioane de litri producatorilor si importatorilor de bauturi energizante, in crestere cu 123% fata de perioada anterioara, echivalentul a 48,5 mil. lei, conform datelor Nielsen.
Red Bull Romania, care nu a comunicat inca rezultatele financiare pe 2006, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 10 mil. euro (36,8 mil. lei), de aproape 5 ori mai mare fata de anul precedent, potrivit datelor din Monitorul Oficial.
Red Bull concureaza la nivel local cu Coca-Cola HBC si cu importatorul si distribuitorul bauturilor energizante Power Horse si Red Force. Doua companii puternice specializate in distributia de bunuri de larg consum au atacat anul trecut piata bauturilor energizante cu brandurile importate Hi-Level (Whiteland) si Rockstar (Interbrands Marketing & Distribution).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO