Companii

Războiul promoţiilor în retail devine tot mai acerb, mai ales după ce efectul de bază al reducerii TVA s-a dus

Războiul promoţiilor în retail devine tot mai acerb,...

Autor: Cristina Roşca

15.11.2016, 21:00 1509

Reţelele din comerţul cu dominantă alimentară au avut în primele zece luni din acest an aproximativ 153.000 de promoţii şi reduceri în cataloagele pe care le publică periodic în România, cu peste 11% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Focus Market Research.

La jumătatea acestui an numărul de pro­moţii crescuse cu 8% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, semn că retailerii au pariat tot mai mult pe oferte în a doua parte a anului. Avansul vine într-o perioadă în care efectul de bază al reducerii TVA la ali­mente s-a dus, iar consumul de astfel de pro­duse şi-a temperat creşterea. Astfel, lupta pentru consumator şi pentru cotă de piaţă s-a înteţit.

La 1 iunie 2015 a avut loc reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, măsură care s-a văzut rapid în consum. Astfel, Insti­tutul Naţional de Statistică a anunţat creş­teri de peste 20% la vânzările de alimente, creş­teri ce aminteau de anii de boom, res­pectiv de 2007-2008. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO