Companii

Razboi al ofertelor pentru Tempus

21.08.2001, 00:00 14



Agentia de achizitie de spatii publicitare Tempus, care a intrat saptamana trecuta in vizorul a doua mari grupuri media europene, WPP din Marea Britanie si Havas Advertising din Franta, planuieste un razboi al ofertelor intre cele doua companii, relateaza Financial Times.

Conducerea executiva a Tempus a hotarat sa astepte ca Havas si WPP sa se lupte in oferte si contraoferte, mentinandu-si o pozitie neutra in acest timp, inainte de a recomanda actionarilor una din variante.

WPP Group a lansat o oferta in numerar de 555 pence pe actiune pentru preluarea agentiei Tempus, care era deja obiectul unei oferte amicale prezentate de Havas Advertising.

Contraoferta WPP, care evalueaza Tempus la 437 milioane de lire sterline (632 milioane de dolari), reprezinta o imbunatatire cu trei procente a sumei de 541 pence/actiune oferite de Havas, pe care Tempus a recomandat-o actionarilor.

Cu toate acestea, se asteapta o majorare a pretului propus de Havas, o sursa din piata indicand ca noua oferta ar putea fi prezentata chiar astazi.

Directorul executiv al WPP, Martin Sorrell, care nu a avut relatii prea bune cu Tempus in ultimii ani, dupa ce a cumparat in secret 22% din actiunile companiei, nu a reusit sa convinga deocamdata managementul Tempus sa-i accepte oferta. Insa Tempus ar putea prefera sa incurajeze o licitatie decat sa respinga de la inceput oferta WPP, afirma consultantii agentiei.

Acestia au adaugat ca firma nu-si poate schimba recomandarile facute actionarilor de fiecare data cand un ofertant ridica pretul, de aceea Consiliul de Administratie intentioneaza sa retraga recomandarea pentru oferta Havas.

Pe de alta parte, WPP si-a publicat ieri rezultatele semestriale, conform carora profitul brut a crescut de la 137,7 milioane de lire sterline in primele sase luni ale anului trecut la 247,6 milioane de lire in aceeasi perioada a acestui an.

Tempus, a carui activitate principala consta in adoptarea de decizii privind locul si momentul plasarii anunturilor publicitare, este considerat a fi unul dintre ultimele active ramase independente in acest sector, operand intr-o arie din ce in ce mai importanta a domeniului publicitatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO