Companii

Răducanu, FPTR: La sosirile de turişti suntem codaşii Europei, turismul de nişă practicat nu aduce bani

Răducanu, FPTR: La sosirile de turişti suntem codaşii...

Autor: Andrei Cîrchelan

19.11.2013, 12:55 365

Sosirile de turişti în România sunt la cel mai scăzut nivel printre ţările europene, iar turismul practicat în România nu este un turism de volum ci unul de nişă, care nu aduce bani, a spus Dragoş Răducanu, vice-preşedintele Federaţiei Patronatelor în Turism (FPTR).

”Din punct de vedere al sosirilor de turişti suntem codaşii Europei. Unul dintre motivele pentru care nu avem turism în România e faptul că istoric nu putem face turism. Nu putem să ne comparăm cu Viena, cu Budapesta, care au fost în imperii. Noi am fost sub ocupaţie”, a declarat Răducanu în cadrul conferinţei Mediafax Talks About Brewing and Hospitality.

În acest context, Bucureşti ar trebui să folosească zona Centrul Vechi din Bucureşti ca principal punct de atracţie, având în vedere că liniile aeriene low cost sunt din ce în ce mai interesate de capitala României iar Bucureştiul poate concura pe zona de turism de week-end, sau city break, potrivit oficialului FPTR.

Pe litoral, însă, ”numărul unităţilor neclasificate a ajuns să îl depăşească pe cel al unităţilor clasificate. Un motiv este autoclasificarea. Aceste unităţi fac concurenţă neloială, putând să scadă cu până la 40% tariful dintr-un foc”, a spus Răducanu.

O soluţie pentru diminuarea evaziunii fiscale din turism, potrivit oficialului FPTR, ar fi introducerea tichetelor de vacanţă, chestiune discutată cu autorităţile în ultimii zece ani. ”Astfel vom transforma cei 11 milioane de turişti care aleg destinaţii locale, în agenţi fiscali, pentru că pe baza tichetului nu pot merge decât într-o unitate clasificată. Vom avea un inspector fiscal în fiecare turist”, a mai spus Răducanu, adăugând că .

Mutarea ar veni pe un fundal în care, din punct de vedere statistic, numărul turiştilor din România a crescut, dar numărul turiştilor români pe litoral a scăzut, potrivit oficialului, având în vedere că statisticile sunt distorsionate de cifrele nedeclarate de unităţile nefiscalizate. 

”Ce se întâmplă în turism se întâmplă datorită unei inerţii. Piaţa şi turiştii ne trag înainte, la fel şi piaţa europeană, dar nu avem încă o strategie a turismului. Au fost unele strategii de turism pe baza cărora s-au costruit modelele financiare. Cu acele modele, însă, noi nu am fost de acord pentru că se referă la turismul de nişă, care nu e de volum şi nu aduce bani”, a mai spus Răducanu, adăugând că până în prezent ”am făcut hoteluri unde nu erau drumuri şi pârtii unde nu erau hoteluri, pentru că dezvoltatorul a găsit acolo teren mai ieftin.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO