Companii

Publicitatea urca afacerile Pernod Ricard cu 40%

24.01.2006, 21:15 25

Filiala locala a numarului doi mondial in industria bauturilor spirtoase, compania Pernod Ricard estimeaza in acest an o crestere de 40% a vanzarilor pana la 7,5 milioane de euro pe fondul cresterii veniturilor populatiei, dar si a scaderii taxelor vamale la bauturile din import.

"Scaderea taxelor vamale la whisky, de la 60% la 35%, si cresterea accizelor de la jumatatea acestui an, de la 410 euro/hlpa (hectolitru de alcool pur - n. red) la 550 de euro /hlpa, vor avantaja companiile importatoare in dauna producatorilor interni", spune Corneliu Valsan, director general al Pernod Ricard Romania.

Pernod Ricard a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 5,4 milioane de euro, in crestere cu 43% fata de 2004, pe baza rezultatelor pozitive inregistrate de marcile de lux (Chivas Regal, Royal Salute, single malt-ul The Glenlivet si cognacul Martell). Cea mai importanta marca a grupului, Chivas Regal, a inregistrat cele mai mari cresteri, vanzarile depasind pentru prima data 100.000 de litri.

"Aceasta evolutie a venit pe fondul cresterii investitiilor in publicitate", explica Corneliu Valsan. Pernod Ricard a investit anul trecut circa 900.000 de euro rate-card pentru promovarea marcilor, fata de 340.000 de euro in 2004. Potrivit reprezentantilor companiei, toate marcile au crescut cu un ritm situat intre 5% si 50%.

"Consumatorii fac din ce in ce mai mult din cumpararea unei marci de lux o "pastila de fericire", care le permite sa gestioneze mai bine situatiile de stres prin care trec si sa isi construiasca un brand personal, care sa le imbunatateasca imaginea in fata celor din jur", este de parere Valsan.

Anul trecut, Pernod Ricard a renuntat sa mai imbutelieze local marca de whisky Quenne Anne, singurul brand al companiei produs pe piata romaneasca. Decizia reprezentantilor companiei a fost motivata de scaderea taxelor vamale care au facut mai eficient importul integral al marcii produse in Scotia.

Cand au decis imbutelierea Quenne Anne pe piata romaneasca, taxele vamale pentru bauturile spirtoase din import erau de 90%, in prezent ajungand la 35%, iar integrarea in Uniunea Europeana le va elimina.

Compania vinde pe piata romaneasca marcile de whisky Chivas Regal, Royal Salute 100 Pipers, Quenne Anne, Jameson, romul Havana Club, bitterul Ramazzotti Amaro, ginul Seagram''s si vodca Wyborowa.

In urma achizitionarii in august 2005 a firmei Allied Domecq, Pernod Ricard a devenit cel mai mare producator european de bauturi alcoolice si al 2-lea din lume. "In Romania cele doua companii functioneaza in continuare separat, o decizie in acest sens urmand sa fie luata in viitorul apropiat", spune Valsan.

Cu toate acestea, primele semne ale acestei mutari se vad deja pe piata bauturilor spirtoase, americanii de la Brown-Forman mutand distributia de la Allied Domecq catre BDG Import. Din aprilie, BDG Import va prelua de la Allied Domecq distributia marcilor Jack Daniel''s, Finlandia Vodka si Southern Comfort, toate detinute de Brown-Forman.

Piata romaneasca a bauturilor de import este estimata la 30-35 de milioane de euro (2% din piata totala a bauturilor alcoolice). Principalii jucatori sunt, alaturi de Pernod Ricard, Allied Domecq, Sollers, importatorul pe piata romaneasca al brandurilor liderului mondial Diageo si Cristalex. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO