Companii

Proprietarul Cora ar putea aduce si magazinele de proximitate Match

Proprietarul Cora ar putea aduce si magazinele de proximitate Match
07.11.2007, 17:59 203

Dupa ce a achizitionat supermarketurile Albinuta din Capitala care au fost integrate in reteaua Profi, retailerul francez Louis Delhaize a pus ochii pe Artima, pentru a intra pe segmentul magazinelor de proximitate.
"Prioritara pentru grupul Louis Delhaize este dezvoltarea retelei de hipermarketuri, dar urmarim indeaproape segmentul supermarketurilor. Am fost prezenti in procesul de vanzare a magazinelor Artima, insa in urma analizarii documentatiei am decis sa nu emitem o oferta de cumparare", a declarat Eugen Zbircea, directorul centralei de achizitii Provera Romania, parte a grupului Louis Delhaize.
Surse din piata au declarat pentru ZF ca retailerul s-a aratat interesat si de alte magazine existente, fara insa a avansa oferte de preluare.
"Intrarea pe piata de retail din Romania a magazinelor Match este o decizie legata de resursele existente pe piata fortei de munca, de solutiile oferite de operatorii logistici, precum si de nivelul de servicii oferit de furnizorii de produse", a spus Eugen Zbircea.
In regiune, Louis Delhaize este activ cu divizia Match doar in Ungaria, avand aproximativ 19 unitati in prezent. Reteaua Match s-a dezvoltat cel mai mult in Franta, unde numara in prezent aproximativ 125 de magazine alimentare.
Reteaua de hipermarketuri Cora, care detine in prezent trei magazine pe piata locala, si-a planificat extinderea cu doua unitati, in Bucuresti si Constanta, pentru anul viitor. La randul sau, reteaua Profi va ajunge in acest an la vanzari de peste 100 mil. euro, dupa preluarea celor noua magazine Albinuta din Capitala si alte inaugurari de magazine sub brandul Profi. Pe piata romaneasca, cele doua retele ale grupului Louis Delhaize detin o retea comuna de achizitii, Provera Romania.
Louis Delhaize este al patrulea mare jucator din comertul cu bunuri de larg consum din Romania, dupa Metro, Rewe si Carrefour, potrivit datelor raportate de companii pentru 2006. Afacerile Louis Delhaize in Romania au ajuns anul trecut la 344,5 mil. euro, in crestere cu circa 60% fata de 2005, pe fondul extinderii retelelor Cora si Profi.
Achizitiile recente din retailul romanesc arata ca piata incepe sa se consolideze pe toate segmentele sale. Carrefour a preluat in urma cu cateva zile reteaua de supermarketuri Artima, pentru a se extinde in orase precum Petrosani sau Dej cu un format de magazin adaptat marimii pietei.
Si grupul german Metro, prezent pe piata din 1996 cu reteaua de magazine Metro Cash & Carry, a adus a doua divizie a sa in Romania anul trecut, cand a fost inaugurat primul hipermarket Real.
Germanii de la Rewe au fost primii care au adoptat pe piata romaneasca strategia multi-format, intrand cu supermarketurile Billa in anul 1999 si doi ani mai tarziu cu reteaua Selgros Cash & Carry. In prezent, grupul Rewe activeaza si pe segmentul discount cu Penny Market, avand afaceri consolidate in Romania de peste un miliard de euro.
Jucatorii din piata estimeaza dezvoltarea retailului de bunuri de larg consum intr-un ritm alert in urmatorii ani, nefiind excluse alte achizitii sau fuziuni intre companii. Pe piata activeaza un numar redus de retele independente de supermarketuri, printre acestea numarandu-se La Fourmi, Ethos, MiniMax Discount sau Trident.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO