Companii

Proprietarii supermarketurilor Interex vizeaza extinderea retelei la 30-40 de unitati in patru ani

Proprietarii supermarketurilor Interex vizeaza extinderea retelei la 30-40 de unitati in patru ani

Interex a intrat in Romania in 2002 si numara in prezent 11 unitati la nivel local

16.05.2008, 14:13 131

Phillippe Lavalard, presedintele Consiliului de Administratie al CDER Interex si cel care conduce operatiunile grupului ITM Intermarche in Balcani, spune ca reteaua Interex isi va accelera expansiunea pe piata romaneasca.
"In urmatorii patru ani, cand vom ajunge la 30-40 de unitati la nivel local, am putea lua in considerare si dezvoltarea retelei din Romania printr-un sistem similar cu cel din Franta, prin parteneriate cu retaileri locali interesati sa adere la o grupare mai mare", afirma Lavalard.
Dupa restructurarea echipei de management, inceputa in anul 2006, filiala locala a grupului Intermarche vizeaza trecerea pe profit si o crestere de circa 37% a vanzarilor in acest an fata de 2007.
Interex a intrat in Romania in 2002 si numara in prezent 11 unitati la nivel local, cu afaceri de 95 mil. euro la nivelul anului 2007, in crestere cu peste 60% fata de valoarea din 2006.
"Cel mai dificil a fost sa ne implantam in Romania. Faza a doua este dezvoltarea pe piata, pentru care avem nevoie de oamenii potriviti", spune Lavalard, care a preluat conducerea operatiunilor din Balcani ale Intermarche la inceputul lui 2006. In acelasi timp, el este si actionar in cadrul CDER Interex si proprietar al unui magazin in Franta.
In Franta, grupul reuneste 1.200 proprietari de magazine, avand in total 4.000 de unitati, si este activ in comertul alimentar si nealimentar.
Pe piata din Romania si pe celelalte piete din Balcani pe care este prezent, grupul activeaza in mod direct, magazinele fiind in proprietatea celor aproximativ 1.200 de proprietari reuniti sub sigla muschetarilor (Groupement des Mousquetaires).
"Piata din Balcani este mai atractiva decat cea franceza, daca vorbim de potentialul de dezvoltare, insa daca vorbim de profitabilitate, situatia se inverseaza", mai spune Lavalard.
Spre deosebire de piata franceza ajunsa deja la maturitate, care ofera retailerilor ritmuri anuale de crestere de 2- 3%, Romania a inregistrat in ultimii doi ani un avans anual al vanzarilor de 15-20% in sectorul bunurilor de larg consum.
Potrivit lui Lavalard, reteaua Interex de pe piata romaneasca nu a ajuns inca sa fie profitabila din cauza dimensiunii acesteia.
"La inceput, nu am gasit oameni suficient de competenti si de performanti pentru a duce la bun sfarsit planurile noastre de expansiune din primii ani", precizeaza directorul.
Astfel, incepand cu toamna anului 2006, conducerea CDER Interex a adus manageri noi in companie, inlocuind treptat echipa de management cu care plecase la drum in anul 2002.
"Din cele patru persoane care s-au ocupat la inceput in mod direct de expansiunea retelei in Romania, am pastrat doua, si in acelasi timp am intensificat colaborarea cu consultantii imobiliari", mentioneaza Lavalard.
Schimbarile in echipa de management au dat rezultate anul trecut si vor impulsiona extinderea retelei, este de parere directorul.
"Cu exceptia a doua unitati cu mici probleme, magazinele existente au o evolutie buna a vanzarilor. Reteaua din Romania inregistreaza o crestere organica in jurul a 30%. In 2006, ritmul de crestere organica a fost in jurul a 10%", precizeaza Lavalard.
Acesta vede potential pe piata si pentru achizitii de magazine.
In 2006, compania a preluat magazinul din Sibiu al fostei retele Univers'All, dupa ce a analizat mai multe unitati ale acesteia.
Potrivit lui Lavalard, Interex a ofertat si pentru reteaua Artima, in 2007, insa oferta a fost mai mica decat cea inaintata de Carrefour (55 de milioane de euro).
Obiectivul grupului de retail ITM Intermarche este ca, in urmatorii 5-7 ani, pietele externe sa aduca 30% din cifra de afaceri. Intermarche, prin intermediul Interex, este prezent in Balcani din anul 1999. Filiala numara 38 de magazine in prezent si a realizat anul trecut vanzari de 296 mil. euro, in crestere cu aproape 21% fata de valoarea din 2006. Retailerul a anuntat circa 10 inaugurari in 2008 in aceasta regiune.
In afara Frantei, ITM Intermarche este prezent in Balcani, dar si in Polonia, Portugalia, Spania si Belgia.
"Am avut mai multe propuneri de achizitie a magazinelor din Romania, venite din partea unor jucatori mai puternici pe plan local, insa am raspuns de fiecare data ca nu suntem de vanzare", afirma Lavalard.
Pe piata romaneasca, cei mai mari operatori de supermarketuri, dupa valoarea vanzarilor, sunt Billa (grupul Rewe), Mega Image (grupul Delhaize), Carrefour si Interex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO