Companii

Proprietarii Howard Johnson Grand Plaza vor dezvolta 30 de hoteluri in urmatorii 10 ani

02.12.2005, 19:53 50

Proprietarii hotelului Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti vor dezvolta in urmatorii 10 ani o retea de 30 de hoteluri, valoarea totala a proiectului fiind estimata la aproximativ 180 de milioane de euro.

Strategia de extindere se bazeaza pe un acord cu grupul american Cendant, companie care are in portofoliu marci precum Howard Johnson, Ramada, Days Inn si Super 8 Motel.

O parte din aceste hoteluri se vor afla in proprietatea grupului de investitori care detine deja hotelurile Howard Johnson Grand Plaza, Best Western Parc si Turist, in timp ce alte unitati vor fi controlate de terti si operate in sistem de franciza.

"In urma cu sapte ani am stabilit o colaborare cu Cendant pentru marca Howard Johnson, iar acum speram, ca de la inceputul anului viitor, sa extindem colaborarea si la celelalte branduri ale grupului. Planurile pe care le avem sunt destul de ambitioase, adica 30 de hoteluri deschise in zece ani sub oricare dintre brandurile Cendant si un alt pachet pentru Bulgaria si Moldova", a declarat Tinu Sebesanu, directorul general al hotelului Howard Johnson Grand Plaza si presedinte al Trend Hospitality, citat de Mediafax.

Aproximativ 90% dintre hoteluri vor fi amplasate in provincie. Din numarul total de unitati, 35% vor apartine proprietarilor Howard Johnson. "Vom fi responsabili cu strategia si dezvoltarea in regiune a brandurilor din portofoliul grupului american. Pentru acest proiect am infiintat compania de consultanta si management Trend Hospitality, care va coordona intregul proces de dezvoltare a retelei de hoteluri din marcile Cendant. Avantajul major al acestui portofoliu este ca putem deschide hoteluri de la una la cinci stele si suntem accesibili pentru orice fel de proprietate sau investitor", a explicat Sebesanu.

Strategia de extindere raspunde trendului ascendent pe care s-a inscris industria hoteliera in acest an.

"Este normal sa investim in extindere din moment ce sectorul este caracterizat de o tendinta ascendenta", a adaugat Sebesanu.

Unul dintre proiectele aflate deja in derulare vizeaza modernizarea hotelului. Turist din Bucuresti, care va fi finalizata in 2007, moment in care unitatea va fi afiliata la brandul Ramada. Investitia in acest caz se ridica la 7 milioane de euro.

Un alt brand care va fi dezvoltat in Romania este Ramada Encore, primul hotel din aceasta marca urmand sa fie deschis peste doi ani, in Bucuresti.

"Prima unitate de acest tip o vom deschide in cadrul proiectului imobiliar Baneasa si va avea probabil intre 140 si 180 de camere", a mai spus directorul hotelului Howard Johnson Grand Plaza.

Inaugurat anul trecut, in luna februarie dupa o investitie de 30 de milioane de euro, hotelul bucurestean va avea o cifra de afaceri estimata la 12 milioane de euro in 2005, mizand anul viitor pe o crestere de 12%.

Lantul hotelier Howard Johnson face parte din grupul Cendant, care opereaza peste 6.400 de hoteluri la nivel mondial. Celelalte marci ale grupului sunt Days Inn, Travelodge, Ramada, Knights Inn, Super 8 Motel, Wingate Inn si ultima achizitie Windham, un brand nord-american cotat la cinci stele superior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO