Compania poloneză Tymbark Maspex, cel mai mare producător denectaruri de pe piaţa locală, a raportat pe semestrul întâi alanului afaceri în stagnare la nivelul celor înregistrate în primeleşase luni din 2009.
Vânzările în această perioadă pot fi estimate astfel la 28 mil.euro, valoare raportată pe S1 din 2009.
Reprezentanţii companiei au precizat că brandul La Festa, care aadus producătorului primul loc pe piaţa de cappuccino instant ("laplic"), a avut cea mai mare creştere a vânzărilor în primajumătate din an.
"În această perioadă ne-am concentrat pe acţiuni de trademarketing, consumatorul final fiind sensibil la astfel deactivităţi. Aceste promoţii, precum oferirea de gratuităţi saupachete promoţionale, au generat reduceri, preţul produsului laraft devenind mai atractiv în acest mod", a declarat KrzysztofGrabowski, directorul general Tymbark Maspex România.
Toţi jucătorii mari din piaţa băuturilor non-alcoolice au mizat înacest an pe promoţii pentru a-şi menţine vânzările la volumelerealizate în 2009, în condiţiile declinului consumului.
"Consumatorul este atent în con-tinuare la promoţiile desfăşurateîn magazine", a mai spus Grabowski, care estimează că majorareaTVA şi reducerea salariilor bugetarilor cu 25% vor fi resimţiteîn acest an pe toate segmentele pieţei alimentare din cauzaefectului de contracţie a consumului.
Compania poloneză a raportat anterior un avans de 12% al vânzărilorde sucuri pe primul trimestru din an, comparativ cu aceeaşiperioadă din 2009, pus pe seama intensificării promoţiilor înmagazine.
Tymbark Maspex s-a numărat printre cei mai dinamici jucători dinpiaţa băuturilor non-alcoolice în ultimii doi ani. În aceastăperioadă, producătorul a lansat două branduri pe segmentul de nişăal sucurilor pentru copii şi s-a extins pe categorii noi cubrandurile Tymbark şi La Festa.
Investiţiile în extinderea portofoliului au venit dupăfinalizarea construcţiei celei de-a doua fabrici de sucuri acompaniei din Vălenii de Munte (judeţul Prahova) în 2009.
Producătorul are în plan extinderea proiectului de 30 mil. europrin construcţia unei unităţi de procesare a fructelor şilegumelor lângă noua fabrică prin accesarea de fondurieuropene.
"Proiectul este în desfăşurare, iar în acest moment este în etapade evaluare", a mai spus Grabowski.
Compania, cu afaceri de 54 mil. euro în 2009, planifică investiţiitotale de 4,5 mil. euro în această unitate.
Grupul polonez Maspex deţine în România şi pastele Arnos, însăafacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate dedivizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.
Compania a avut anul trecut afaceri de 54 mil. euro, în scădere cucirca 7% faţă de 2008. În moneda locală, afacerile s-au majorat cu7% în intervalul menţionat.
La rândul său, producătorul Arnos a raportat pe 2009 afaceri de 3,2mil. euro (13,4 mil. lei), în scădere cu circa 25% faţă de anulanterior, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Pe piaţa sucurilor naturale din fructe, estimată la câteva sute demilioane de euro, cei mai mari competitori ai Tymbark suntîmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas şi Parmalat -producătorul sucurilor Santal.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels