Companii

Producatorul farma Ranbaxy sustine ca va depasi si in acest an ritmul de crestere al pietei locale

Producatorul farma Ranbaxy sustine ca va depasi si in acest an ritmul de crestere al pietei locale

Peter Burema, presedintele diviziei farmaceutice al Ranbaxy: La acest moment nu vedem nevoia pentru o alta achizitie pe piata din Romania, insa nu se stie niciodata. Din punct de vedere organic avem suficiente resurse pentru a creste.

19.04.2007, 17:08 16

Peter Burema, presedintele diviziei farmaceutice a grupului indian Ranbaxy, actionarul majoritar al producatorului local Terapia, spune ca exista un potential urias de crestere al pietei si implicit al consumului de medicamente din Romania.
"Daca ne uitam la nivelul consumului din Romania comparativ cu alte state din Europa de Est, vom constata ca este printre cele mai scazute. In Ungaria, Cehia, Polonia spre exemplu dupa intrarea in Uniunea Europeana, acesta a crescut de trei ori intr-un interval de sase ani. Baza de pornire de aici este insa si mai redusa, de aceea vedem o crestere uriasa", a declarat Peter Burema.
Piata farmaceutica din Romania a redus anul trecut din diferenta ce o desparte de statele din regiune, printr-un ritm de crestere de aproape 20% fata de 2005. Medicamentele generice (fabricate pe baza patentului unui medicament original) au avut de asemenea o crestere sustinuta in cadrul pietei.
"Vom profita de cresterea pietei de generice. Vom lansa 40 de produse anul acesta. Terapia Ranbaxy este a treia organizatie pentru Ranbaxy la nivel mondial", a spus Peter Burema.
Ranbaxy a demarat la inceputul anului 2006 o campanie agresiva de achizitii la nivel international. In prezent Ranbaxy se afla intre primii zece producatori de generice din lume, iar pana in 2012 vizeaza un loc in primele cinci companii.
"Am inceput agresiv strategia de achizitii la inceputul anului 2006, insa am avut permanent in vedere si cresterea organica. Noi producem mult in India, unde forta de munca este ieftina, insa nu am dorit sa fim dependenti de o singura tara. Ne-am hotarat apoi asupra pietelor care sunt interesante din punct de vedere al achizitiilor. Inca de la inceput am vazut oportunitati in Romania", a explicat Peter Burema.
Vanzarea Terapia a fost al doilea exit ca marime realizat de un fond de investitii in Europa Centrala si de Est, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta Deloitte.
"Cand am identificat Terapia ne-am dat seama ca se va potrivi perfect strategiei noastre. Iar pe masura ce am studiat-o a devenit din ce in ce mai atractiva pentru noi. La acel moment Romania nu era membru al Uniunii Europene si nu exista nici macar o certitudine ca va deveni membru UE. Chiar daca procesul de integrare ar fi fost amanat, era numai o problema de cativa ani, asa ca ne-am hotarat sa investim aici", a explicat Burema.
Vanzarile Terapia Ranbaxy au crescut cu aproximativ 50% anul trecut, nivel dublu fata de cel al pietei. Potrivit companiei de cercetare a pietei Cegedim Romania, Terapia a inregistrat vanzari de 67 mil. euro si o cota de piata de 4,3%.
"Pentru acest an, avem in vedere sa depasim ritmul de crestere al pietei locale", a afirmat Burema.
In legatura cu o alta achizitie pe piata locala reprezentantul Ranbaxy a spus ca nu are in vedere un astfel de proiect.
"La acest moment nu vedem nevoia pentru o alta achizitie pe piata din Romania, insa nu se stie niciodata. Din punct de vedere organic avem suficiente resurse pentru a creste", a mai spus Burema.
Principalii producatori de medicamente din Romania sunt Terapia Ranbaxy, Zentiva, Antibiotice, Sindan, LaborMed, Biofarm.
Piata farmaceutica a fost extrem de agitata in 2006, cand valoarea tranzactiilor a atins aproape 500 mil. euro. Pe langa deal-urile din productie au fost consemnate si primele exituri pe segmentul distributiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO