Companii

Producatorul de paste Pambac mizeaza pe vanzari in crestere cu 22%, la 49 mil. euro

Producatorul de paste Pambac mizeaza pe vanzari in crestere cu 22%, la 49 mil. euro

Click pentru imaginea marita

28.02.2007, 15:33 54

Pambac Bacau, unul dintre principalii producatori din industria de morarit si panificatie, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 41 de milioane de euro, in crestere cu 32% fata de rezultatele obtinute in anul precedent, si un profit net de 1,6 milioane euro.
"Pentru acest an estimam o cifra de afaceri de 49 de milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere a cifrei de afaceri cu 22% fata de anul 2006 si un profit de cel putin 2 milioane de euro", a declarat Tatiana Visoiu, directorul de marketing al Pambac.
Potrivit reprezentantilor companiei, aceasta crestere se va inregistra pe fondul vanzarilor de paste fainoase si produse de morarit, cat si prin continuarea politicii de specializare si diferentiere pentru toate brandurile din portofoliu.
In 2006, vanzarile totale reali-zate de Pambac au inregistrat o crestere in volum de 27%, datorata in principal segmentului de produse de macinis si pastelor fainoase. Potrivit rezultatelor preliminare anuntate de companie, profitul Pambac a scazut de la 5,3 milioane de euro in 2005 la numai 1,6 milioane de euro anul trecut.
"In 2007, ne vom concentra pe consolidarea brandurilor deja existente in portofoliu, dar vom lansa si cateva produse noi in cadrul categoriilor principale din portofoliul Pambac", a spus directorul de marketing al Pambac.
Anul trecut, Pambac a investit peste 2,9 milioane de euro (suma calculata in rate-card) pentru promovarea brandurilor sale, aproape un milion fiind alocat pastelor fainoase. Compania intentioneaza sa mentina acelasi nivel al investitiilor si in acest an.
"Diferenta va fi data de repartizarea acestor fonduri care va tine cont evident de situatia in piata a fiecarui brand din portofoliu", a declarat Visoiu.
Investitiile totale realizate de Pambac anul trecut, de aproximativ 5 milioane de euro, vor ramane constante si in 2007, producatorul vrand sa investeasca anul acesta in dezvoltarea capacitatilor de productie, logistica, distributie si sustinerea brandurilor.
Preferintele consumatorului roman pentru produsele de panificatie au inceput sa se schimbe in ultimii ani, in mare parte din cauza extinderii lanturilor de retail pe piata locala. Din cercetarile realizate de compania AC Nielsen se observa o crestere a vanzarilor de paste in hipermarketuri si supermarketuri cu aproximativ doua procente, in defa-voarea chioscurilor care scad cu aproximativ doua puncte procentuale.
"Desi se manifesta in continuare o preferinta accentuata pentru painea alba pe care o considera un aliment important in alimentatia zilnica, schimbarile aparute in stilul de viata al romanilor au dus la cresterea vanzarilor de paine ambalata simpla sau feliata, precum si la diversificarea cerintelor in ceea ce priveste specialitatile ca paine integrala, cu seminte, cu secara sau alte umpluturi", a explicat directorul Pambac.
Specialitatile din paste nu alcatuiesc un segment de piata foarte bine dezvoltat, insa acestea reprezinta o strategie pe care reprezentantii Pambac planuiesc sa o abordeze pe viitor.
Preturile tuturor producatorilor din industria panificatiei vor creste in acest an pe fondul scumpirii graului. Aceasta scumpire este rezultatul exporturilor masive de grau care au avut loc in decembrie anul trecut, cand normele aplicate odata cu integrarea in UE stabileau ca stocurile la toate produsele alimentare sa nu depaseasca mediile avute in ultimii doi ani.
"Graul fiind materia prima cu cea mai importanta pondere in pretul produselor fabricate de Pambac, evident ca o crestere a pretului graului nu are cum sa nu se reflecte si in pretul final al produselor noastre", a explicat Tatiana Visoiu.
Anul trecut, consumul de paste a inregistrat o crestere de 30% comparativ cu 2005, atat din punct de vedere volumic, cat si valoric, romanii consumand aproximativ 28,4 mii de tone de paste in valoare de peste 35 milioane de euro. Consumatorul roman nu este inca obisnuit cu specialitatile din paste, asemenea vecinilor europeni. Cel mai bine vandute paste raman in continuare spaghetele si macaroanele.
Principalii competitori ai Pambac Bacau sunt Pangram Resita, Baneasa Bucuresti, European Food si Arnos din Baia Mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO