Companii

Producatorul de cosmetice Farmec Cluj si-a majorat profitul cu 55%, la 2,5 mil. euro

24.01.2007, 18:08 20

Farmec Cluj, unul dintre principalii producatori de cosmetice din Romania, a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 11%, de la 17,6 mil. euro la 19 mil. euro, in timp ce profitul a crescut cu 1,1 mil. euro, de la 1,4 mil. euro in 2005 la 2,5 mil. euro anul trecut.
"Cresterea cifrei de afaceri a fost asigurata in primul rand de produse din segmentul de ingrijire faciala, segment pe care suntem lideri de piata. Cresterea profitului a venit de pe urma retehnologizarii fabricii", explica Ioana Borza, managerul de marketing si cercetare de la Farmec.
Compania clujeana comercializeaza brandurile Gerovital H3-Profesor Doctor Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Doina, care, conform datelor detinute de Farmec, se situeaza intre primele 10 branduri de pe piata pe segmentele corespunzatoare.
Pentru a-si consolida pozitia pe piata, compania a demarat in urma cu un an un plan de retehnologizare si ecologizare a facilitatilor de productie, care a fost bugetat la 10 mil. euro si a carui durata va fi de trei ani. In 2006, investitiile in modernizare au insumat 1,5 mil euro si au motivat cresterea profitului.
"In conditiile in care preturile au ramas aceleasi, iar productivitatea a crescut, rentabilitatea produselor a fost mult mai mare in acest an, ceea ce a dus la castiguri pe masura", a declarat Ioana Borza. Produsele sub marca Farmec sunt comercializate in toata tara, prin intermediul retelei proprii de distributie si sunt exportate pe toate continentele, in tari precum Italia, Kuweit, Canada, SUA si Belgia.
Producatorul clujean de cosmetice face parte dintr-un grup de firme compus din Farmec, Farmec Plast, divizie care se ocupa de ambalaje, Mecanica Farmec, care asigura intretinerea utilajelor, si Complexul de Alimentatie Publica Farmec, care cuprinde doua restaurante, doua terase in aer liber, un magazin si doua terenuri de mini-fotbal. Actiunile Farmec se afla in proprietatea angajatilor, ca urmare a privatizarii integrale a acesteia in 1995, prin metoda MEBO.

Produsele de ingrijire au contribuit la cresterea cu 11% a cifrei de afaceri

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO