Companii

Producatorul de ambalaje Can Pack isi asigura 20% din crestere prin atragerea de clienti externi din Turcia, Grecia si Orientul Apropiat

18.12.2008, 17:53 51

Filiala locala a grupului polonez Can-Pack, care detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Bucuresti, in care lucreaza 160 de angajati, a inregistrat o cifra de afaceri de 52 de milioane de euro in primele 11 luni din acest an, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Estimam sa ajungem la sfarsitul anului la o cifra de afaceri de circa 56-57 mil. euro. In trecut spuneam ca vom atinge 60 de milioane de euro, dar evolutia haotica a cursului de schimb euro/dolar/ron ne modifica putin estimarile initiale, atat timp cat avem expunere pe toate aceste monede", a declarat Cristian Cornea, executive general manager al Can Pack Romania.
Cornea a mai spus ca situatia actuala obliga compania sa controleze mai bine costurile si sa minimizeze la extrem stocurile de materii prime si produse finite pentru a reduce nevoia de finantare.
"Vanzarile s-au mentinut chiar la un nivel putin peste asteptari, deci in mod direct nu am fost afectati. Dar ca efecte indirecte ale crizei financiare as mentiona instabilitatea si volatilitatea mediului bancar, vechea zicala ca "banca iti da o umbrela cand este soare afara si ti-o cere inapoi cand incepe ploaia" a capatat tot mai mult sens in ultimele saptamani in mediul de afaceri din Romania", a spus el.
Cornea a mai adaugat ca nu poate exista o afacere care sa se finanteze cu dobanzi de 20-25% si sa se mai mentina pe linia de plutire. Totusi, in orice criza trebuie sa gasim si partile bune, dupa cum apreciaza el.
"Ceea ce ajunsese sa se intample in Romania cu doar 3-4 luni in urma pe piata fortei de munca, de exemplu, friza ridicolul. As mentiona doar exemplul unui inginer absolvent anul acesta care solicita un salariu la prima angajare de peste 1.200 de euro net", a spus el. Reprezentantul companiei Can Pack a mai spus ca investitia de 6 milioane de euro realizata anul acesta pentru cresterea capacitatii de productie este in faza finala si va fi pusa in functiune in aprilie 2009.
"Dezvoltarea capacitatii de productie trebuie acoperita din cresterea clientilor nostri producatori de bere si sucuri, dar si cu ajutorul altor clienti pe care i-am gasit pe pietele externe. Avem acoperita deci pentru anul viitor capacitatea de productie suplimentara instalata, ceea ce este un lucru foarte important", a sustinut el.
Can Pack a incheiat o serie de contracte cu alti clienti externi tot din industria berii si a sucurilor de pe piete din Turcia, Grecia, Republica Moldova si alte tari din Africa, Orientul Apropiat si Asia.
In plus, ultimele trei luni din acest an au fost dedicate planificarii activitatii pentru anul viitor.
"De asemenea, am reconfirmat relatiile comerciale cu clientii de anul acesta. Am inclus deja in portofoliul nostru de clienti producatorul de sucuri Pepsi Romania, cu care colaboram deja de anul acesta si cu care vom continua aceasta colaborare si in 2009", a mai spus el.
Cifra de afaceri pe care o asteapta compania pe anul viitor se ridica la 75-80 de milioane de euro, in crestere cu cel putin 31% fata de anul acesta.
"Nu am revizuit in sens negativ bugetul anului viitor, estimam o cifra de afaceri in crestere. Profitul estimat pentru 2009 depinde de foarte multi factori, mai ales de natura financiara (devalorizare, dobanzi), si nu as vrea sa il estimez de acum", a mentionat el. Cornea apreciaza ca ideea potrivit careia in perioadele de criza consumul de bauturi alcoolice, tutun si alte produse de acest gen creste, este destul de plauzibila.
"Acum ramane de vazut daca se verifica si de data aceasta si mai ales in ce directie va alege consumatorul sa mearga", a precizat el.
Managerul Can Pack Romania a mai adaugat ca afacerea este dependenta de evolutia pietei berii, dat fiind faptul ca asigura 90% din cutiile de bere vandute de clienti precum Heineken, SABMiller, InBev sau Tuborg Romania.
"Daca as cita diferite surse, atunci acestea ar indica pentru anul viitor o crestere a pietei de bere din Romania cu circa 4-5%. Din totalul acestei piete, un procentaj mai mare va fi imbuteliat in cutii de aluminiu. Daca anul acesta circa 12-15% din berea consumata a fost imbuteliata in doze, cred ca in 2010 acest procent va trece de 20%", a declarat el.
Grupul polonez Can-Pack, al carui actionar majoritar este compania nord-americana F&P Holding, controleaza, pe langa unitatea din Romania, fabrici in Polonia, Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franta si in alte tari.
Afacerile pe care le va rula grupul anul acesta sunt estimate la un miliard de euro, potrivit directorului general al filialei din Romania.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO