Companii

Producătorul chipsurilor Lay’s a sărit de jumătate de miliard de lei în 2016, cel mai bun an din istorie

În România se consumă anual aproximativ 500 g de chipsuri per capita, de trei ori mai puţin decât în Spania sau Polonia

În România se consumă anual aproximativ 500 g de chipsuri per capita, de trei ori mai puţin decât în Spania sau Polonia

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.07.2017, 00:05 1505
Star Foods E.M., divizia locală de snackuri a gigantului PepsiCo, a terminat anul trecut cu afaceri de 554 de milioane de lei (123 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul precedent, arată datele de pe site-ul Ministerului Finanţelor. Acesta este cel mai bun an din istoria producătorului Lay’s pe plan local în condiţiile în care vânzările companiei s-au menţinut pe o pantă ascendentă încă din 2011, conform analizei ZF. Star Foods E.M. este, ca dimensiune a cifrei de afaceri, cel mai mare jucător de pe piaţa de snackuri. De asemenea, este şi unul dintre cei mai profitabili, având în vedere că marja netă de profit a companiei s-a situat la 5%. Comparativ, principalul competitor, Intersnack (Chio), a avut o marjă de sub 1%. Profitul net al Star Foods E.M. a fost de aproape 29 milioane de lei (6,4 mil. euro), în creştere cu 56% faţă de anul precedent. Compania deţine o unitate de producţie a snackurilor în Popeşti-Leordeni (lângă Bucureşti). PepsiCo a preluat această fabrică în anul 2004 de la o companie cu capital elen într-o tranzacţie evaluată la acea vreme la 20 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO