Companii

Producatorul Amigo vrea afaceri cu 10% mai mari

27.10.2004, 00:00 32

Panfoods Romania, producatorul marcii de cafea solubila Amigo, si-a propus pentru acest an o crestere cu 10% a vanzarilor in volum, dupa ce anul trecut a realizat o crestere de 20% a cifrei de afaceri.
"Pana acum am depasit substantial cifra de afaceri de anul trecut. Anul acesta a avut loc o crestere certa, nu numai pentru afacerea noastra, ci pentru intregul segment de cafea solubila, care a crescut potrivit estimarilor noastre cu peste 15% comparativ cu anul trecut", a spus Simon Borwell, director general Panfoods Romania. El nu a precizat care este cifra de afaceri a companiei in Romania, insa potrivit unor estimari aceasta se ridica la circa 4 milioane de dolari anual. Cresterea de 20% aferenta anului trecut s-a datorat in mare parte si definitivarii contractelor cu principalii "key accounts" (clienti - cheie).
Panfoods Romania este o filiala a grupului brazilian de cafea Iguacu, unul dintre cei mai mari producatori de cafea solubila din Brazilia.
Compania detine o fabrica la Targoviste, judetul Dambovita, care a intrat in functiune in februarie anul trecut.
"Am decis sa investim intr-o unitate de productie pentru ca este mult mai eficient din punctul de vedere al costurilor sa ambalam cafeaua in pliculete aici decat sa o importam deja ambalata. Investitia initiala s-a ridicat la circa doua milioane de dolari in echipamentele de amabalat cafeaua solubila si cele de productie a cafelei prajite si macinate. Fabrica are 30 de angajati, alaturi de cei zece angajati din vanzari si distributie", a mai spus Borwell.
Marca Amigo exista pe piata romaneasca inca inainte de Revolutie, din1982, iar Romania este singura tara in afara de Brazilia, unde Iguacu are o unitate de productie. "In Romania aveam deja recunoasterea marcii si investitia in productie a fost un pas natural.", a precizat Borwell. Anul trecut compania lansat anul trecut un nou brand Amigo Premio, pozitionat pe segmentul premium al pietei.
Potrivit estimarilor companiei, segmentul de cafea cafea solubila reprezinta in jur de 10% din piata totala a cafelei si este in crestere continua. "Incepand cu 2002 piata cafelei instant si-a reluat cresterea. Principalul obstacol sunt accizele foarte ridicate. In momentul de fata acestea sunt de 5.000 de euro pe tona, urmand sa fie reduse cu 20%, potrivit deciziei Ministerului Finantelor", a spus Borwell.
Principalii jucatori pe piata cafelei instant sunt Elite, Nescafe (Nestle), Amigo si Jacobs (Kraft Foods).
Accizele pentru cafea instant sunt cele mai ridicate dintre toate segmentele pietei de cafea, astfel pentru cafea prajita acestea se ridica la 1.250 euro pe tona in timp ce in cazul cafelei verzi sunt de 850 de euro pe tona.
"Consumul de cafea instant creste si datorita schimbarii stilului de viata al consumatorilor romani, care sunt tot mai grabiti. Totusi, consumul este foarte redus, de doua ori mai mic decat in Ungaria, spre exemplu. Si in Franta, care este o tara in care se consuma cu predilectie cafea prajita si macinata, segmentul instant reprezinta in jur de 25% din piata", a mai spus Borwell.
El a mai spus ca firma urmeaza sa mai investeasca in extinderea capacitatilor de productie de la Targoviste, in momentul in care piata o va cere, dar nu a mentionat valoarea investitiei.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO