Companii

Producatorii in lohn se reorienteaza spre imobiliare

28.07.2006, 20:11 28

Scaderea profitabilitatii productiei in regim de lohn a determinat producatorul oradean Maxim sa isi reorienteze o parte din activitati inspre domeniul imobiliar.
Compania a decis sa inchirieze altor firme 2.500 de metri patrati din activele pe care le detine si, in plus, pana anul viitor va investi peste 1,5 milioane de euro in constructia unui hotel de patru stele in zona centrala a orasului.
"Activitatea de lohn este pe cale de disparitie si suntem nevoiti sa ne orientam si inspre alte activitati. Hotelul pe care il vom finaliza anul viitor va fi destinat sectorului de business, va avea o capacitate de 39 de camere, piscina, restaurant si facilitati de tip 'spa'. De asemenea, am decis sa inchiriem jumatate din halele pe care le detinem, deoarece noi ne derulam activitatea in acest moment doar in doua hale, ca urmare a scaderii comenzilor", a declarat pentru ZF Transilvania Gheorghe Maxim, director general al companiei. El spune ca in momentul in care activitatea de lohn nu va mai aduce niciun beneficiu, compania intentioneaza sa vanda toate activele pe care le detine.
Maxim a precizat ca terenul pe care va fi construit hotelul de 3.000 de metri patrati a fost achizitionat in urma cu opt ani, iar destinatia lui initiala urma sa fie hala de productie.
"Am renuntat la aceste proiecte deoarece cladirea de acolo era intr-o stare mult prea proasta, asa ca am decis sa o demolam", a declarat Maxim.
El estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 1,4 milioane de euro, valoare reprezentand o scadere de peste 50% fata de anul trecut.
"Scaderea indicatorilor financiari este generata pe de o parte de diminuarea activitatilor de lohn, iar pe de alta parte de gradul mare de fluctuatie a personalului, fenomen pe care nu il mai putem contracara in niciun fel", a spus Gheorghe Maxim.
Compania produce confectii textile pentru barbati si femei, dar si lenjerie intima pentru femei, capacitatea lunara de productie fiind de 6.000 de costume, 20.000 de pantaloni si 100.000 de seturi de lenjerie.
Potrivit reprezentantilor companiei, pana in prezent in capacitatile de productie s-au investit peste 2,6 milioane de euro (9,2 milioane lei).
Proiectele de dezvoltare ale companiei pentru acest an vizeaza introducerea in productie a compleurilor pentru femei.
Productia realizata la Oradea este exportata in proportie de 99%, destinatiile fiind Germania si Franta. Compania si-a inceput activitatea in 1991, cu 20 de angajti, ajungand insa, in 2004, la un nivel de 500 de angajati. In prezent, insa, numarul angajatilor este mai mic cu 100 de persoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO