Companii

Prodlacta: vanzari mai mari, dar castiguri in scadere

03.11.2005, 19:47 23

Prodlacta Brasov, unul dintre putinii jucatori independenti de dimensiuni mai mari din industria laptelui, a raportat in primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de 35,3 milioane de lei (9,6 mil. euro), in crestere cu 13% fata de aceeasi perioada din 2004, insa cu un profit redus la jumatate.

Astfel, profitul net inregistrat de companie este de circa 270.000 de lei (74.000 de euro), fata de 588.000 de lei in perioada similara a anului trecut. Conducerea companiei nu a dorit sa comenteze pe marginea acestor rezultate.

La sfarsitul anului trecut, Prodlacta a fost in centrul unor zvonuri privind o eventuala preluare, dupa ce Asociatia Salariatilor (PAS) producatorului de lapte Prodlacta Brasov trimisese recent catre mai multi producatori de profil oferte de vanzare a pachetului majoritar de actiuni.

Numele cele mai vehiculate pentru aceasta posibila preluare au fost cele ale francezilor de la Lactalis si Yoplait, ultimii anuntand in cateva randuri ca doresc sa intre pe piata romaneasca.

Prodlacta dispune de capacitati de productie la Brasov (o fabrica de produse proaspete si inghetata si o alta de branzeturi framantate), Fagaras (fabrica de telemea) si Homorod (fabrica de branzeturi).

Piata laptelui se ridica anual la 5 miliarde de litri din care doar 1,2 miliarde de litri sunt procesati in industria de profil, alte circa 2 miliarde de litri fiind vandute direct in piete fara sa fie pasteurizat. Piata este dominata de Friesland, Danone, LaDorna, Campina si Hochland. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO