Companii

Primul bilant al lui Aliz Kosza la Fabryo: crestere de 26%

Primul bilant al lui Aliz Kosza la Fabryo: crestere de 26%

Aliz Kosza a devenit la 1 ianuarie 2008 noul director general executiv al Fabryo Corporation

22.05.2008, 19:14 21

Producatorul de vopsele Fabryo Corporation a realizat in primele patru luni ale anului o crestere de 26% a cifrei de afaceri, comparativ cu perioada similara a anului trecut, datorita majorarii vanzarilor brandului Savana. Compania si-a bugetat in acest an o crestere medie intre 20 si 30%, dublu fata de nivelul prognozat pentru intreaga piata.
"Anul acesta, in pofida unor conditii atmosferice nu tocmai prielnice si a decalarii sezonalitatii cu aproximativ o luna, vanzarile Fabryo au crescut considerabil pe toate categoriile de produse", explica Aliz Kosza, care a devenit la 1 ianuarie 2008 noul director general executiv al Fabryo Corporation.
Produsele marca Savana au inregistrat cresteri valorice de 58% per total brand si de 52% pentru produsele Savana cu Teflon. Savana cu Teflon este rezultatul parteneriatului pe termen lung incheiat de Fabryo Corporation cu DuPont cu doi ani in urma, pentru furnizarea de materie prima si suport in cercetare, primul parteneriat de acest tip incheiat de DuPont in regiune.
"Marca premium Savana a avut cea mai dinamica evolutie, peste asteptarile noastre. In aprilie, am lansat o promotie care a readus Savana in atentia utilizatorilor si a determinat cresteri in vanzari", adauga Kosza. Astfel, compania a inregistrat un avans valoric net de 43% pe segmentul vopsele lavabile, tencuieli si amorse, de 10% pe segmentul emailuri si grunduri si un plus de 41% pe lacuri.
"Canalul cel mai dinamic de vanzare a fost segmentul retail, prin magazinele partener si centrele de microproductie, unde exista instalate masini de colorat. Am inregistrat o crestere de 32% prin distributia indirecta si de 18% prin distributia directa in Bucuresti", spune Kosza. Divizia de business to business, infiintata de Kosza la inceputul anului, a avut o crestere de 22% in primele patru luni.
Fabryo, care este detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures si familia Guzu, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 42 mil. euro, in crestere cu 30% fata de 2006.
Compania, care detine marcile Savana, Innenweiss, Rost, Guzu si Ekonomic, a finalizat anul trecut o investitie de 15 milioane de euro intr-o fabrica de lacuri si vopsele in localitatea Popesti-Leordeni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO