Companii

Primele magazine Lidl ar putea fi deschise in 2010

13.11.2008, 16:15 419

Reteaua germana de magazine cu discount Lidl ar putea inaugura primele sale unitati pe piata romaneasca in anul 2010, dupa finalizarea centrului logistic al companiei din Chiajna, in apropiere de Bucuresti.

Constructia depozitului este planificata sa inceapa anul viitor si s-ar putea intinde pe o perioada de cel putin un an, potrivit reprezentantilor grupului Euroholding, unul dintre participantii la licitatia Lidl pentru selectarea constructorului. In locatia din comuna Chiajna vor fi construite centrul logistic al retelei si o cladire de birouri destinata in exlusivitate activitatii Lidl, potrivit unui anunt al retailerului. Contactati de ZF, reprezentantii Lidl au confirmat doar planurile de constructie a cladirii de birouri, precizand ca acest proiect va fi demarat anul viitor. Ei nu au oferit detalii despre planurile de expansiune ale retelei in Romania.
La jumatatea anului trecut, surse din interiorul companiei au declarat agentiei Mediafax ca planurile retelei vizeaza deschiderea a 100 de unitati in Romania pana in 2011. Aceasta tinta pare acum aproape imposibil de atins, tinand cont ca centrul logistic va fi finalizat cel mai devreme la inceputul lui 2010, iar deschiderea primelor magazine este conditionata de existenta unui depozit central de unde sa fie livrata marfa catre toate unitatile operationale. "Lidl se afla momentan intr-un proces de sondare a pietei din punctul de vedere al posibilelor locatii in intreaga tara. In momentul de fata nu putem preciza care va fi nu-marul de magazine sau data la care vor fi inaugu-rate", au mai afirmat reprezentantii Lidl Romania. Compania s-a aratat interesata pana acum de mai multe orase, printre care Bistrita, Iasi, Medias sau Slobozia, unde a contactat administratiile locale pentru a cere informatii sau planuri urbanistice zonale.
Lidl face parte din grupul german Lidl & Schwartz, care opereaza in Romania reteaua de hipermarketuri cu politica de discount Kaufland.
Inca de la intrarea pe piata romaneasca, in 2005, Kaufland a fost cea mai dinamica retea de hipermarketuri, dupa ritmul de expansiune. In prezent, retailerul german opereaza 34 de unitati la nivel local, iar planurile de expansiune vizeaza dezvoltarea retelei pana la 50 de hipermarketuri.
Intrarea Lidl in Romania va incinge lupta pe segmentul discounterelor, pe care s-au impus pana acum trei retele internationale de profil, Penny Market , Plus si Profi.
Pana in 2010, Penny Market si Plus, cei doi discounteri care se lupta pentru prima pozitie pe piata de profil, ar putea ajunge fiecare la 100 de unitati operationale in Romania.
La sfarsitul anului trecut erau in total 146 de magazine de tip discounter in Romania, in crestere cu aproape 55% fata de 2006. Potrivit rezultatelor financiare raportate de retailerii de profil pe 2007, acest segment poate fi estimat la 600 de milioane de euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO