Companii

Preşedintelui Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Alin Burcea: Executivul să respecte programul de guvernare: TVA zero la vânzarea de locuinţe

Preşedintelui Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de...

Autor: Mona Scarisoreanu

30.12.2016, 13:18 144

“De la noul Guvern aşteptăm să pună în aplicare ceea ce este scris în Programul de guvernare pentru turism, respectiv alocarea celor 280 de milioane de lei pentru promovare, pe patru ani, astfel încât România să fie vizibilă pe plan internaţional. A doua prioritate din punct de vedere al agenţiilor de turism este egalizarea TVA fiindcă deşi aducem circa 70% din turiştii străini în România, avem TVA 19%, în timp ce restaurantele şi hotelurile au 9%. Iar, o a treia temă este respectarea Programului de guvernare în ceea ce priveşte TVA zero la vânzarea de apartamente începând din luna martie. Această măsură ar stimula sectorul imobiliar, cu implicaţii în mai multe sectoare de activitate, inclusiv prin creşterea numărului de angajaţi”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Acesta spune că noul Guvern ar trebui să se acorde vouchere de vacanţă şi la bugetari, în valoare de 1.450 de lei de bugetar, cea ce va însemna o influzie de 400 de milioane de lei în turism intern.

“Eu personal, mi-aş dori să existe un Department de Imagine a României la nivelul Guvernului fiindcă este extrem de important ca lucrurile bune care se întâmplă în România să fie cunoscute şi de oamenii de afaceri de peste hotare. De exemplu, de la 1 ianuarie 2018 impozitul pe dividende va fi zero. Această măsură, care este puţin cunoscută de oamenii de afaceri străini, va face ca România să devină una dintre cele mai atractive ţări din regiune. Ori, în condiţia în care Donald Trump a anunţat că va reduce taxele şi impozitele, firmele americane stau cu banii la saltea să-i investească în Statele Unite. Ori este nevoie de bani în România. De aceea, tot ceea ce este avantajos la noi: TVA zero la vânzarea de locuinţe, impozit zero pe dividende etc trebuie promovat în exteriorul ţării. De aceea ar fi util un Department de Imagine al României, din care să facă parte şi România turistică. De exemplu, Spania are un logo, un fel de ştampilă pe care o pune pe toate produsele: lemn, produse alimentare ş.a.m.d”, arată Burcea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO