Companii

Premieră: vânzările de bere la PET au scăzut anul trecut după ce au „muşcat“ 50% din piaţă

Premieră: vânzările de bere la PET au scăzut anul...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

13.04.2017, 00:07 732

Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vânzărilor de bere a scăzut anul trecut cu circa două puncte procentuale, până la 51,5%, aceasta fiind cea mai mare scădere a acestei categorii în ultimii 12 ani.

Vânzările la PET au mai scăzut în 2014, însă nesemnificativ pentru o categorie care s-a dublat în ulti­mul deceniu. În 2004, ponderea vânzărilor de bere în am­balaj de plastic se situa la un sfert din piaţă. La acea vre­me, vânzările de bere la sticlă reprezentau peste 60% din piaţă.

„Anul trecut, vânzările în ambalaj de sticlă au muşcat din cele ale PET-ului astfel că de la o pondere în totalul pie­ţei de bere de 24,8% în 2015, anul trecut acestea au ajuns la peste 27,6%.

„Consumul de bere în ambalaj de sticlă creşte ca urmare a tendinţei românilor de a alege produse pre­mi­um, aceştia se orientează către produse cu o calitate mai bună“, a explicat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.

Consumul de bere s-a situat anul trecut la 80 de litri per capita, acelaşi ca în 2015.

Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere an­treprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj. Ulterior, toţi producătorii de bere au adoptat „moda“ PET-ului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO