Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vânzărilor de bere a scăzut anul trecut cu circa două puncte procentuale, până la 51,5%, aceasta fiind cea mai mare scădere a acestei categorii în ultimii 12 ani.
Vânzările la PET au mai scăzut în 2014, însă nesemnificativ pentru o categorie care s-a dublat în ultimul deceniu. În 2004, ponderea vânzărilor de bere în ambalaj de plastic se situa la un sfert din piaţă. La acea vreme, vânzările de bere la sticlă reprezentau peste 60% din piaţă.
„Anul trecut, vânzările în ambalaj de sticlă au muşcat din cele ale PET-ului astfel că de la o pondere în totalul pieţei de bere de 24,8% în 2015, anul trecut acestea au ajuns la peste 27,6%.
„Consumul de bere în ambalaj de sticlă creşte ca urmare a tendinţei românilor de a alege produse premium, aceştia se orientează către produse cu o calitate mai bună“, a explicat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.
Consumul de bere s-a situat anul trecut la 80 de litri per capita, acelaşi ca în 2015.
Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj. Ulterior, toţi producătorii de bere au adoptat „moda“ PET-ului.