Companii

Povestea Tarom, episodul noua

21.02.2003, 00:00 236

Povestea directorilor Tarom, unul dintre cele mai lungi foiletoane din istoria de dupa 1989 a transportatorului aerian roman are de ieri un nou capitol, dupa ce Ministrul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, Miron Mitrea l-a numit in functie prin ordin pe Ioan Lixandru.
In urma cu doua saptamani Alexandru Szlivka, fostul director general si-a dat demisia invocand, la fel ca alti predecesori ai sai, motive personale.
In varsta de 50 de ani, Ioan Lixandru a absolvit, in anul 1974, Scoala de Ofiteri Activi de Aviatie "Aurel Vlaicu" din Buzau.
Intre anii 1974-1975 a lucrat ca pilot AN-2 la Intreprinderea de Aviatie Utilitara Bucuresti, iar in perioada 1975-2003 a fost pilot la compania Tarom pe aeronavele de tip IL-14, BAC 1-11, A-310.
In intervalul 1985-1991, Lixandru a ocupat functia de comandant adjunct detasament, iar intre anii 1991-1993 cea de director de zbor al Tarom.
Din 1993 si pana in prezent, Ioan Lixandru a fost pilot instructor pe aeronave A-310.
Ioan Lixandru este al noualea director pe care l-a avut Tarom din anul 1995 incoace.
Nicolae Brutaru a fost director general pana in ianuarie 1996, cand s-a organizat un concurs pentru desemnarea unui nou director general. S-au succedat apoi pe parcursul anului 1996 Dan Vulcan si Marian SErbanescu, pentru ca din luna noiembrie a anului 1997 o data cu trecerea Tarom in subordinea Ministerului Transporturilor sa fie numit Gheorghe Racaru. Pe parcursul a doar doua luni (decembrie 2000-ianuarie 2001) a fost numit si demis  Gabriel Dumitrescu, pentru ca din luna ianuarie sa ajunga director general Nicolae Demetriade. Acesta si-a dat demisia in septembrie 2002, cand este numit Alexandru Szlivka, fost sef al statiei Tarom de la Paris. Acesta si-a dat la randul lui demisia in luna februarie a acestui an.
In acest conditii, operatorul roman de transport aerian a inregistrat an de an pierderi, pentru acest an obiectivul impus fiind reducerea acestora la mai putin de 20 de milioane de dolari,  dupa 27 de milioane de dolari in 2002. Potrivit business-planului, anul viitor compania ar trebui sa reduca pierderile, la 6 milioane de dolari, urmand ca in 2005, compania sa treaca pe profit. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO