Companii

Porsche a investit cate 500 euro pentru fiecare din cele 50.000 de masini vandute

27.04.2004, 00:00 19



Holdingul Porsche, care reprezinta pe piata romaneasca marcile de automobile din cadrul grupului Volkswagen, si-a accentuat ritmul de dezvoltare in ultimii ani. Investitiile in show-room-uri si centre integrate de vanzari si service incep deja sa se faca simtite si in vanzari.



"Vanzarile totale de automobile in cei sase ani de infiintarea Porsche Romania au ajuns la 50.000 de unitati, iar investitiile efectuate au ajuns la 25 de milioane de euro", a declarat Brent Valmar, director general Porsche Romania, importatorul marcilor Audi, Seat, Skoda, Volkswagen si Porsche. Compania va deschide astazi noul sau sediu administrativ, situat pe soseaua Pipera-Tunari si care a implicat o investitie de 6,2 milioane euro.



Pe langa birourile Porsche Romania, imobilul adaposteste si sediul altor companii membre ale holdingului Porsche - Porsche Leasing Romania si Porsche Bank Romania.



"Dealerii au facut la randul lor investitii in teritoriu, fiecare locatie reprezentand o investitie de 1,5-2,5 milioane euro" a mai spus Valmar. In prezent numarul total de dealeri al Porsche Romania este de 63, adica de sapte ori mai mult decat in primul an de functionare al importatorului. In aceste conditii, investitiile dealerilor au ajuns, potrivit reprezetantilor Porsche Romania, la 38 de milioane de euro.



Porsche Romania detine aproape o treime din piata romaneasca de masini de import, si a realizat anul trecut vanzari de peste 14.000 de unitati. Anul acesta vanzarile vor depasi, potrivit directorului general al companiei, 16.000 de unitati.



In primele trei luni ale acestui an vanzarile Porsche Romania a vndut peste 4.000 de automobile pe piata romaneasca, ceea ce corespunde unei cote de piata de 28%.



"Pana la sfaritul anului vom ajunge la o cota de piata de 30%" a mai spus Valmar. Potrivit acestuia, compania va finaliza in urmatoarea perioada reconstructia centrelor dedicate marcilor Skoda si Seat din zona Aviatiei, si va deschide in zona de vest a orasului, in apropierea complexului comercial Carrefour, un centru integrat dedicat marcilor Volkswagen si Skoda.



Pana la inceputul acestui an cea mai vanduta marca din portofoliul Porsche Romania a fost Skoda, cu aproape 20.000 de unitati, urmata de Volkswagen, cu peste 17.500 de unitati, Seat, cu 3.350 de unitati si marca de lux Audi, cu peste 2.000 de unitati. Marca Porsche a inregistrat pana la sfarsitul anului trecut vanzari pe piata romaneasca de peste 100 de unitati.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO