Companii

Porfir, Megaprofil: Oamenii care fac investiţii cu bătaie pe termen lung nu se abat de la planuri, ci le recalibrează

Porfir, Joris Ide Group: Acum e momentul pentru investiţii, oamenii care fac investiţii cu bătaie pe termen lung nu se abat de la planuri, ci le recalibrează

Autor: Andreea Neferu

04.02.2012, 19:44 1487

Au fabrica la Buziaş, dar focusul pe exporturi, şi sunt pregătiţi în 2012 de o revenire a pieţei. Ce ştiu belgienii de la Joris Ide Group şi noi nu ştim?

Adrian Porfir, 44 de ani, a fost recrutat în urmă cu un an de belgienii de la Joris Ide Group pentru a conduce operaţiunile grupului pe Europa de Sud-Est. Având un background atât în industria FMCG (InBev şi Danone), dar şi în cea a materialelor de construcţii (Holcim şi Piritex), lui Porfir nu i-a fost greu să se acomodeze în noua poziţie, la conducerea Megaprofil, brandul sub care operează grupul în regiune.

Primul său an în companie a fost de bun augur: Megaprofil a înregistrat anul trecut pe piaţa locală afaceri de circa 28 de milioane de euro, în creştere cu aproximativ 4% faţă de anul anterior. Un aport important la avansul vânzărilor în 2011 l-au avut exporturile, care au reprezentat circa 25% din businessul total.

"Am crescut frumos pe partea de exporturi, cu circa 30% în 2011. De altfel, exporturile au fost focusul nostru. În ceea ce priveşte piaţa locală, ne-am concentrat mai mult pe marje decât pe volume", spune Porfir.

Compania comercializează profile şi hale metalice, panouri termoizolante pentru pereţi şi acoperişuri, ţiglă metalică, precum şi accesorii, iar operaţiunile din Europa de Sud-Est se învârt în jurul unităţii de producţie pe care compania o deţine la Buziaş, judeţul Timiş, astfel că, atât timp cât încă există capacităţi neutilizate ale acestei fabrici, exporturile rămân o carte pe care Megaprofil încearcă să o folosească din plin: "Ne putem <întinde> fără probleme cu produsele de la Buziaş pe o distanţă de 1.000 km".

În aceste condiţii, compania nu se gândeşte deocamdată la o nouă fabrică, însă nu exclude posibilitatea achiziţiei unui producător similar, "dacă apare o oportunitate în zonă, nu neapărat în România, dar şi în ţările din jur".

De altfel, belgienii au primit propuneri încă de anul trecut, privind diferite parteneriate, lohn-uri sau chiar preluări, însă deocamdată nu s-au lăsat convinşi.

"Până acum nimic nu ne-a atras atenţia în mod special. Mai aşteptăm, suntem pretenţioşi privind proiectul în care punem banii", spune zâmbind Porfir.

Citiţi mai multe detalii pe Business Magazin.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO