Companii

Plan de afaceri Ina International in crestere cu 25% pe 2006

16.03.2006, 00:00 53

Pe o piata care ar putea depasi anul acesta 250 mil. euro, retailerii din domeniul cosmeticelor se extind agresiv in Bucuresti si provincie.

Compania Ina International, care controleaza reteaua de magazine Ina Center si Privilege - cea mai mare din Romania, si-a bugetat o cifra de afaceri in valoare de pana la 13 mil. euro in 2006, in crestere cu 25% fata de 2005, a declarat Eugen Bartha, director general al firmei. Estimarea, spune el, se bazeaza pe deschiderea a patru sau cinci noi unitati, in Bucuresti, Constanta si Cluj-Napoca. In magazinele Ina Center si Privilege se comercializeaza produse cosmetice de lux. Ina International detine, in prezent, 40 de magazine, din care 15 in Bucuresti.

"Vrem sa avem magazine in Carrefour Constanta, Cora Cluj, dar si in Bucuresti, de exemplu, Mall Cotroceni", precizeaza Bartha. Pentru acestea se vor investi peste un milion de euro, adica aproximativ 300.000 de euro pentru fiecare unitate. Bartha spune ca strategia companiei se va axa pe extinderea in cadrul centrelor comerciale mari. "Centrele comerciale atrag trafic mai mult decat zonele centrale sau magazinele independente", explica reprezentantul Ina International.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 10 mil. euro in 2005, in crestere cu 25% fata de anul precedent. Rezultatul a fost egal cu cel bugetat de companie la inceputul anului trecut. Potrivit lui Bartha, circa 60-65% din cifra de afaceri a venit din segmentul de parfumuri. In ceea ce priveste produsele cosmetice, spune acesta, clientul roman prefera gamele mai ieftine.

"Decat sa dea 700.000 de lei pe o crema Thierry Mugler, de exemplu, prefera sa dea 200.000 pe un alt brand", spune Bartha. Magazinele din lantul Ina comercializeaza produse din game precum Clarins, Kenzo, Gucci, Yves Saint Laurent, Chanel sau Escada. Bartha spune ca lantul Ina nu intentioneaza sa isi mai largeasca portofoliul de produse.

Piata de cosmetice din Romania a fost evaluata in 2005 la 200-250 mil. euro, cu o rata anuala de crestere de 10-15%, in special datorita stabilirii la nivel local de subsidiare a marilor jucatori internationali de profil.

"Piata inca nu e matura. Se va maturiza in cinci-sase ani, cand va creste si puterea de cumparare. Publicul nostru tinta este redus", a continuat acesta.

Bartha considera ca piata de produse cosmetice de lux valoreaza in prezent 15-20 mil. euro. "Strategia companiei este de a se dezvolta fizic, prin deschiderea de magazine noi si eliminarea celor care nu merg foarte bine", spune reprezentantul Ina. Compania a inchis doua magazine anul trecut, unul in Sinaia si unul in Iasi.

Totodata, in vizor in ceea ce priveste posibila inchidere este si magazinul din Brasov, ca urmare a deschiderii recente a unui magazin Beauty Shop, precum si a unui centru comercial Carrefour in zona.

"Nu vrem sa inchidem din magazine, dar a crescut concurenta", explica Bartha. "O sa apara si un mall nou in Baneasa. In acest context trebuie sa vedem cum va fi afectat magazinul nostru de la Jolie Ville", a mai spus Bartha. El a adaugat ca magazinele care au fost inchise aveau vanzari reduse sau chiar inregistrau pierderi. Lantul Beauty Shop Sephora este principalul concurent al companiei.

Compania Sephora Marinopoulos, care detine cele cinci magazine Beauty Shop si Sephora, a inregistrat o cifra de afaceri de 10 mil. euro in 2005 si vrea sa isi dubleze numarul de unitati pana la sfarsitul anului curent.

andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO