Piaţa locală de peşte şi fructe de mare va înregistra o creştere de aproximativ 5%, în intervalul martie-decembrie 2020, în condiţiile în care consumul general de peşte a scăzut cu 20% de la debutul crizei Covid19, dar ieşirea din izolare a coincis cu apariţia primelor semne de revenire, arată o analiză a companiei Alfredo Seafood.
La nivelul portofoliului Alfredo Seafood, în martie şi aprilie, rulajul a scăzut cu 75% în sectorul HoReCa. În mai, după ridicarea restricţiilor, vânzările au revenit la un nivel apropiat de aceeaşi perioadă din 2019, cu o tendinţă puternică de creştere a segmentului
„În perioada de izolare, am observat o scădere a cererii de produse de calitate superioară, cum sunt somonul, creveţii sau tonul. Această tendinţă a fost firească în contextul respectiv, deoarece oamenii au fost mult mai atenţi cu cheltuielile, având temeri legate de stabilitatea imediată a veniturilor. Totuşi, consumul general de peşte începe să-şi revină în România. Anticipez că majorarea vânzărilor va ajunge la 5% până la finele anului, dar aceste estimări pot oricând să se schimbe din cauza climatului neobişnuit în care ne aflăm. Cred că una dintre cele mai bune strategii de creştere a consumului în următoarele luni constă în stimularea vânzărilor online, de aceea vom accelera investiţiile în dezvoltarea magazinul virtual al Alfredo Seafood”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood.