Companii

Pharmafarm estimeaza vanzari de peste 20 mil. euro

28.10.2004, 00:00 35

Pharmafarm, unul dintre principalii jucatori de pe piata distributiei de medicamente, estimeaza ca va obtine o cifra de afaceri de 20,7 milioane de euro pana la sfarsitul anului, in crestere de la 17,4 milioane de euro in 2003.
Pe primele noua luni, grupul a avut o cifra de afaceri de 15 milioane de euro. "Principala cauza a cresterii a fost politica de vanzari dusa de companie, dar si largirea portofoliului de clienti", a declarat Marius Chereches, directorul general al companiei. Conform propriilor estimari, Pharmafarm a fost al optulea distribuitor de pe piata romaneasca in primele noua luni ale anului.
Vanzarile companiei provin aproape in intregime de pe piata de retail (farmacii), prezenta Pharmafarm in spitale fiind foarte redusa. In segmentul de farmacii, cota de piata a companiei de distributie a fost de 3,35% la sfarsitul lunii august, conform datelor companiei de studii de piata Cegedim. Segmentul de farmacii este estimat la peste 400 de milioane de euro, avand o pondere de aproximativ 70% din totalul pietei de medicamente.
"Piata produselor farmaceutice este extrem de competitiva, totusi putem estima o crestere de 30% pentru 2004, influentata de sistemul de compensare initiat de guvern, de cresterea PIB-ului si de introducerea de noi produse pe piata", a mai precizat Chereches. Potrivit acestuia, valoarea totala a pietei ar putea ajunge la 800 de milioane de euro la sfarsitul acestui an.
Pentru perioada urmatoare, piata se poate astepta la un control mai atent al costurilor din partea autoritatilor (in perioada post-electorala) si din acest motiv cresterea pentru 2005 va fi cu 10%, cel mult 15%, este de parere Chereches.
Segmentele pietei care vor determina cresterea vor fi tratamentele afectiunilor cronice (cardiovascular, sistemul nervos central), precum si programele nationale de tratare a diferitelor afectiuni care afecteaza populatia (hepatita, SIDA, TBC sau diabet). Cea mai mare pondere in cresterea valorica a consumului o vor avea medicamentele inovative, in opinia sefului de la Pharmafarm.
Compania slovena de distributie de medicamente Kemofarmacija a preluat Pharmafarm anul trecut, devenind in urma acestei achizitii primul investitor strategic de pe piata romaneasca de distributie. Fostul actionar majoritar al Pharmafarm este producatorul sloven de medicamente Lek, care a decis anul trecut sa vanda divizia de distributie din Romania pentru a se concentra pe productie si import.
Principalii competitori de pe piata distributiei de medicamente sunt Mediplus, companie a grupului A&D Pharma, Europharm Holding (detinuta de grupul britanic GlaxoSmithKline), Relad, Fildas Trading, Farmexim si Pharmafarm.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO