„Costurile s-au dus sub formă de taxe şi în zone în care am sprijinit prin diferite tipuri de sponsorizări. Peste 1 mil. euro am investit anul trecut în aceste donaţii, sponsorizări. În general pot fi instituţii de stat, cum sunt spitalele, şi pot fi fundaţiile“, a spus Mirela Iordan. În ceea ce priveşte portofoliul de produse al Pfizer din România, în prezent sunt înregistrate circa 70 de molecule din arii terapeutice precum cele cardiovasculare, oncologice, iar reprezentanţii Pfizer spun că nu au retras medicamente din cauza măsurii de scădere a preţurilor. „Nu am retras niciun medicament din cauza reglementării de preţuri, ce am retras a fost din motive comerciale. De exemplu, pe un medicament ai foarte multe forme farmaceutice care nu se vând. Ne uităm dacă există paralele terapeutice pe acel produs. Nu retragi un medicament simplu din perspectiva profitului, nu am avut astfel de cazuri“, a spus Gabriel Dină, corporate affairs al Pfizer. Pfizer a retras 12 molecule din piaţa românească. Reprezentanţii companiei spun însă că existau pe piaţă medicamente cu aceeaşi substanţă activă care să substituie acele produse, fără să ofere exemple.