Companii

Pernod Ricard profita de eliminarea taxelor vamale si aduce vinuri

02.10.2006, 19:21 33

Pernod Ricard, al patrulea producator mondial din industria vinului, a anuntat ca va intra anul viitor pe piata romaneasca de vin, decizie favorizata de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana si de disparitia taxelor vamale, care ajung in prezent la 60%.
Grupul francez este prezent deja pe piata romaneasca, compania Pernod Ricard Romania fiind unul dintre primii trei importatori de bauturi spirtoase.
"Odata cu integrarea in Uniunea Europeana, taxele vamale la vin vor disparea, ceea ce pentru noi reprezinta o oportunitate de business, pe care nu avem voie sa o ratam", a declarat Tudor Furir, director general al Pernod Ricard.
Furir adauga ca la nivel local numarul restaurantelor si al supermarketurilor care au in portofoliu marci de vinuri din import este din ce in ce mai mare.
"Vom intra cu vinuri in categoria premium si nu ne propunem, cel putin pentru primul an, obiective cantitative, precum volume sau cota de piata", adauga Furir.
Pernod Ricard va importa vinuri din Noua Zeelanda si Australia, intentionand sa se pozitioneze ca un jucator de nisa. Printre brandurile aduse de francezi pe piata locala se vor numara Montana sau Jacob's Creek.
Piata vinului este estimata la 350 de mil. euro anual, cei mai importanti jucatori fiind companii locale precum Murfatlar, Vincon, Cotnari sau Jidvei. Importurile de vin au crescut de 42 de ori anul acesta fata de anul trecut, dar cea mai mare parte este vin vrac.
Actualul portofoliu al Pernod Ricard cuprinde peste 30 de branduri in categorii diferite, de la whisky (marci precum Chivas Regal, Ballantine's (preluat de la Alllied Domecq), Royal Salute sau Quenn Anne), gin (Beefeater si Seagram's) si vodca (Wyborowa) la cognac (Martell) sau sampanie (Mumm si Perrier Jouet, lansata in acest an pe piata locala).
Brandurile de whisky reprezinta peste 50% din cifra de afaceri a Pernod Ricard in Romania.
Anul trecut, Pernod Ricard a raportat o cifra de afaceri de 5,4 mil. euro, in crestere cu peste 40% fata de 2004, iar pentru acest an reprezentantii companiei estimeaza o triplare a cifrei de afaceri, sustinuta si de imbogatirea portofoliului cu marcile detinute de Allied Domecq la nivel mondial. Pernod Ricard a achizitionat in 2005 pachetul majoritar de actiuni al Allied Domecq.
Tranzactia derulata la nivel mondial intre Pernod Ricard si Allied Domecq a determinat o reorganizare a portofoliilor companiilor locale si o concentrare a pietei in jurul a trei mari jucatori (Pernod Ricard, Cristalex si Sollers), toti cu o cota de piata in jur de 25%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO