Companii

Pernod Ricard: Majorarea accizelor a fost amortizata in preturi de scaderea euro

23.05.2005, 15:17 59

Filiala romaneasca a numarului trei mondial in industria bauturilor spirtoase, firma franceza Pernod Ricard, a anuntat pentru primul trimestru al acestui an cresteri ale vanzarilor cu aproape 40% si largirea potofoliului de whisky-uri premium cu inca doua marci.

"Cresterea vanzarilor a fost sustinuta de evolutia buna a marcilor strategice ale grupului, care au avut o crestere agregata de peste 50%, superioara mediei generale", spune Corneliu Valsan, general manager Pernod Ricard Romania. Compania vinde pe piata romaneasca marcile de whisky Chivas Regal, 100 Pipers, Quenne Anne (imbuteliat in Romania), Jameson, romul Havana Club, bitterul Ramazzotti Amaro, ginul Seagram''s si vodca Wyborowa.

"Focusul asupra marcilor noastre strategice continua sa dea roade. In plus, campania globala ''This is the Chivas Life'' inceputa anul trecut, a impulsionat puternic vanzarile whisky-ului Chivas Regal, leader pe segmentul Deluxe - whisky vechi de cel putin 12 ani (peste 65% cota de piata, conform companiei britanice de cercetare a pietei International Wine and Spirits Research - n.red.)", sustine Valsan.

Compania a raportat pentru anul trecut vanzari de peste 4 milioane de euro, in crestere cu 33% fata de anul anterior.

Valsan nu a dorit sa precizeze valoarea vanzarilor valorice pentru primul trimestru al acestui an. Pernod Ricard Romania a lansat recent pe piata doua noi marci de whisky: single malt-ul irlandez Bushmills si whisky-ul super-premium Royal Salute 100 Cask, cu un pret de raft de aproximativ 290 de euro (11 milioane de lei), disponibile numai in baruri si hoteluri de 5 stele.

"Piata bauturilor scumpe este in crestere pentru ca exista un segment din oamenii cu bani care au si mai multi bani si care doresc sa se diferentieze de ceilalti. Acestia consuma putin, dar numai bauturi scumpe", afirma Valsan. El spune ca recenta marire a accizelor la bauturile alcoolice de la 280 de euro la 410 euro/ hectolitru de alcool pur nu a afectat vanzarile importatorilor, ci pe cele ale jucatorilor locali. "Marirea accizelor nu a afectat atat de tare importatorii, pentru ca in acelasi timp s-a intarit moneda nationala, iar importurile au devenit mai ieftine. Jucatorii locali au fost mai afectati, pentru ca au fost nevoiti sa creasca preturile", sustine Valsan.

Pernod Ricard a oferit recent 7,4 miliarde de lire sterline (14,15 mld. dolari) pentru britanicii de la Allied Domecq, jucatorul de pe locul doi in piata mondiala a bauturilor spirtoase. Compania a raportat pentru primul trimestru al acestui an vanzari de 753 de milioane de euro de la 704 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Valsan spune ca rezerva de bauturi puse la invechit a celor de la Pernod Ricard are o valoare de piata egala cu cea a stocului de aur al BNR: 1 mld. euro.

Constellation Brands, cel mai mare producator de vinuri din lume, alaturi de Brown-Forman din SUA, un alt jucator din industria bauturilor spirtoase, si doua fonduri de investitii au anuntat recent ca urmeaza sa lanseze o contraoferta pentru preluarea Allied Domecq.

Piata romaneasca a bauturilor de import a fost estimata pentru anul trecut la 30 de milioane de euro (2% din piata totala a bauturilor alcoolice) si este dominata de Allied Domecq cu circa 55%, urmat de Pernod Ricard, Cristalex si Lerida International. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO