Companii

„Performanţa“ de pe calea ferată: Doar 90 km de linie ferată au fost modernizaţi anul trecut, dar recepţia lucrărilor nu a fost făcută

„Performanţa“ de pe calea ferată: Doar 90 km de...

Autor: Mirabela Tiron

11.03.2024, 17:40 93

♦ Eficienţa transportului feroviar este mult sub cea a ţărilor din regiune, spre exemplu trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de 14-17 km pe oră.

În timp ce pasagerii din vestul şi centrul Europei se deplasează în trenuri de mare viteză iar ţări ca Franţa şi Germania anunţă chiar că vor construi o linie de cale ferată de mare viteză pentu a-şi conecta mai eficient capitalele, în România trenurile de călători se deplasează cu 46 km pe oră în medie iar cele de marfă cu doar 14 km pe oră, viteză mai mică decât înainte de Revoluţie.

Deşi toate ţările dezvoltate au prioritizat dezvoltarea transportului feroviar, un transport „verde“, considerat sector strategic în UE, în România sistemul feroviar nu a prezentat niciun interes pentru Ministerul Transporturilor de mai bine de peste două decenii. Anul trecut, au fost reabilitaţi doar 90 de km de cale ferată, pe tronsoane de pe Valea Mureşului, proiecte pentru care unele contracte au fost semnate încă din 2017, dar a căror recepţie însă nu a fost efectuată încă.

„În anul 2023, pe tronsonul de cale ferată 2: Km 614 - Gurasada (ce traversează Valea Mureşului - n.red.) şi tronsonul 3: Gurasada – Simeria, au fost daţi în exploatare 90 km, cu asigurarea vitezelor la paramerii proiectaţi. 120 km/h pentru trenuri de marfă şi 160 km/h pentru trenuri de călători“, au transmis către ZF ofi­cialii CFR SA, compania ce adminis­trează infrastructura feroviară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO