Companii

Patriciu mai face un pas în ofensiva în retail: reintră în acţionariatul reţelei MiniMax

15.08.2010, 23:46 43

Tranzacţia, estimată la câteva milioane de euro, aduce companieio cotă de 4-5% din segmentul alimentar cu discount şi reprezintă atreia achiziţie a unui discounter din ultimul an.

"Grupul Mercadia activează deja pe piaţa de retail din Româniadin primăvara acestui an, prin reţeaua de magazine Mic.Ro.Achiziţia MiniMax este parte a strategiei de dezvoltare a grupuluipe această piaţă şi vizează crearea unor sinergii între cele douăcompanii pe partea de logistică şi achiziţii, care ne vor permiteoptimizarea ofertelor pentru clienţii ambelor segmente", a declaratDan Ionescu, CEO-ul Mercadia Holland BV.

Planuri pentru 100 de spaţii

Dinu Patriciu se numără printre fondatorii reţelei MiniMax, însăşi-a marcat exit-ul din acest business după doar doi ani de ladeschiderea primelor magazine, în 2006, potrivit datelor dinpiaţă.

Construcţia de magazine MiniMax s-a numărat printre primeleinvestiţii ale miliardarului pe piaţa imobiliară din România,acestea fiind derulate împreună cu fratele său.

În prezent, discounterul este deţinut de grupul austriacReal4You, cu activităţi în domeniul imobiliar, şi doi oameni deafaceri străini cu experienţă în retail, Rainer Exel şi AndreasKämpf.

Planurile pe termen lung ale retailerului vizează extindereapână la un număr de 100 de spaţii, o parte din terenurile pentruexpansiune fiind deja în proprietatea companiei care opereazămagazinele.

Real 4You CommerzImmobilien GmbH este o companie înfiinţată în1995, care deţine în România mai multe proprietăţi imobiliare,printre care uzina Electroaparataj din cartierul bucureşteanPantelimon sau o parte din locaţiile reţelei MiniMax.

Austriecii au anunţat recent că vor lansa pe piaţa locală oreţea de galerii comerciale de mici dimensiuni, Family Center, înaceastă toamnă.

Primele centre, cu suprafeţe închiriabile între 3.300 şi 6.000de metri pătraţi, urmează să fie deschise în parteneriat cu OasisConsulting în vecinătatea magazinelor Kaufland din Botoşani,Giurgiu şi Râmnicu Vâlcea.

Mic.Ro, pariul lui Patriciu pe comerţul la scarablocului

În retailul local, Patriciu are planuri mari pe segmentulcomerţului de proximitate: să dezvolte cea mai mare reţea dechioşcuri de format modern, care să ajungă în doi ani la2.000-3.000 de unităţi, potrivit datelor furnizate de companiaMercadia.

Brandul lansat de Patriciu pe acest segment este Mic.Ro, iarlanţul de chioşcuri a ajuns deja la aproape 100 de magazine înBucureşti şi intenţionează să se extindă din această toamnăprintr-un sistem similar francizei. Calculele ZF arată că, în doiani, reţeaua Mic.Ro ar putea ajunge la afaceri de aproape 1 mld.euro cu 3.000 de magazine.

În paralel, Patriciu ar putea extinde şi reţeaua de discountereMiniMax, însă pe acest segment competiţia este mult mai mare: pepiaţa românească de profil activează deja două reţele cu peste 100de unităţi - Penny Market şi Plus - iar de anul viitor vor filansate şi primele magazine LIDL. LIDL este al doilea mare retailercu discount din Europa.

Reţelele de discountere au fost "vedetele" crizei în retail: înultimul an au fost anunţate trei tranzacţii pe acest segment care acontinuat să muşte din comerţ. Operatorii de profil au mizat peexpansiune în 2009 la fel de mult ca în anii anteriori, iar uniidintre aceştia au raportat creşteri organice de vânzări anul trecutîn ciuda declinului consumului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO