Companii

Parmalat asteapta pana la vara aprobarea planului de investitii in Romania

14.03.2005, 00:00 16



Parmalat Romania, filiala gigantului alimentar italian care a trecut anul trecut printr-un amplu scandal financiar, va astepta pana in iunie aprobarea planului de investitii pe piata romaneasca, adica pana dupa relistarea companiei-mama la bursa de valori din Italia.


"Deocamdata, prioritatea companiei-mama din Italia este relistarea la bursa, care este programata pentru luna iunie-iulie, asa ca voi primi aprobarea pentru proiectele de investitii pentru Romania dupa data listarii", a spus Giampaolo Manzonetto, directorul general al Parmalat Romania.


Compania italiana Parmalat, unul din principalele grupuri alimentare ale lumii, intrat in 2003 sub protectia legii falimentului, dupa ce a dezvaluit datorii de peste 10 miliarde de euro. Compania a anuntat recent ca intentioneaza sa se relisteze la bursa de valori.


Desi a anuntat venituri in scadere pentru 2004, marcile companiei nu si-au pierdut foarte mult din valoare in urma scandalului. Veniturile grupului Parmalat s-au cifrat in 2004 la aproape 4 miliarde de euro, cu 650 milioane de euro mai putin decat in anul anterior.


Profitul operational (EBITDA) anuntat de companie pentru 2004 a fost de 186 milioane de euro, cu 13% mai mult fata de 2003.


Pe piata romaneasca principala marca a Parmalat este Santal, care ocupa una din primele pozitii pe piata sucurilor naturale. Sucurile naturale Santal sunt produse la fabrica Parmalat de la Iasi.


"Avem proiecte de investitii pentru piata romaneasca, dar nu le pot prezenta pana nu sunt aprobate de compania-mama", a spus Manzonetto.


El a refuzat sa dea orice fel de detalii despre rezultatele financiare de anul trecut ale Parmalat Romania si despre proiectele de investitii pentru acest an. Obiectivul companiei pentru 2004 era o cifra de afaceri de circa 10 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2003.


Scandalul financiar care a lovit compania mama din Italia nu a oprit investitiile pe piata romaneasca.


Parmalat Romania a investit anul trecut circa un milion de euro, in lansarea unui nou ambalaj pentru Santal si a anuntat ca va investi si in tehnologie circa 2 milioane de euro.


Totodata, Parmalat Romania a inceput sa importe anul trecut si marca sa de biscuiti Grisbi si a lansat si o serie de produse lactate pentru copii, doua segmente in plina ascensiune pe piata romaneasca.



Cu sucurile naturale Santal, Parmalat ocupa una din principalele pozitii pe piata sucurilor naturale, unde concureaza cu Cappy (Coca-Cola HBVC Romania), Prigat (Quadrant Amroq Beverages) si Fruttia (grupul local European Drinks).



Potrivit datelor companiei, pe piata romaneasca marca de sucuri naturale Santal ocupa primul loc pe canalul HoReCa, iar pe canalul de retail, este in primele trei locuri.



georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO