Companii

Pachetele de vacanta de iarna aduc Eximtur 3 milioane de euro

26.11.2008, 15:31 29

Compania Eximtur, unul dintre cei mai mari tour-operatori de pe piata locala, a obtinut in primele zece luni din 2008 o cifra de afaceri de circa 36 milioane de euro, estimarile pentru acest an fiind de circa 40 de milioane de euro, in crestere cu 26% fata de anul trecut.
"Cresterea pietei de profil si cresterea frecventei calatoriilor turistilor, dar si extinderea retelei de agentii au fost factorii ce au determinat majorarea veniturilor", a declarat Dorel Muresan, director de marketing al Eximtur.
Anul acesta compania si-a extins reteaua de agentii prin deschiderea unei noi unitati intr-un centru comercial din Suceava, numarul total de agentii ajungand la 11 locatii.
"Pentru 2010 avem prevazute agentii noi la Iasi si foarte posibil la Constanta, in timp ce pentru 2009 nu planuim sa deschidem alte agentii. Pentru anul viitor vom actiona in vederea consolidarii pozitiei pe piata", a spus el.
Turismul intern si cel extern au generat 54% din cifra de afaceri a companiei, in timp ce activitatea de ticketing a adus 28% din venituri, iar organizarea de evenimente, cazari, asigurari a adus 10% din totalul cifrei de afaceri.
"Cu cel mai mare procent in cifra de afaceri au contribuit destinatii externe precum Turcia, cu 27%, Grecia, Spania, Austria, Croatia si altele, iar ca destinatii interne litoralul romanesc in proportie de 80% si turismul balneo-montan", a spus el.
Dorel Muresan a mai spus ca in perioada de vara cele mai cautate pachete au fost cele pentru Antalya, iar pentru sezonul de iarna Austria si Dubai. "Estimam ca pachetele de vacanta pentru iarna vor aduce castiguri de 3,1 milioane de euro", a spus el.
Directorul de marketing al agentiei a mai spus ca se asteapta ca la nivelul clientilor corporate sa asiste la o diminuare treptata a turismului de afaceri, pana la stabilizarea situatiei economice. "Vanzarile de servicii turistice vor fi in general afectate, in masura in care clientii vor considera ca aceasta criza ii determina sa isi diminueze bugetul pentru calatorii, atat pe segmentul de business, dar si pe leisure", a explicat el.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO