Companii

Oresa restrange portofoliul companiei Fabryo

05.03.2009, 14:34 39

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul suedez de investitii Oresa Ventures, a renuntat anul trecut la 600 de articole adiacente sau neperformante din portofoliul companiei, care reprezentau circa 15% din cifra de afaceri, echivalentul a 6 mil. euro.

Optimizarea portofoliului ar putea fi o strategie de pregatire a businessului Fabryo pentru un exit in urmatorii ani de catre fondul de investitii Oresa Ventures, in conditiile in care marii producatori mondiali precum Akzo Nobel (Olanda), SigmaKalon, parte a grupului american PPG sau BASF Coatings (Germania), care au tatonat piata locala, au dorit sa cumpere portofolii "curate" de produse. Oresa Ventures a devenit la sfarsitul anului trecut proprietarul unic al Fabryo, prin preluarea ultimei participatii de 15% detinute de Daniel Guzu, fondatorul companiei Guzu Chim, actuala Fabryo.

"Optimizarea portofoliului se face in orice business sanatos. Anul trecut au fost delistate aproximativ 600 de articole, toate produse adiacente sau neperformante, care nu faceau parte din core-businessul companiei. Incepem 2009 cu un portofoliu curat de lacuri si vopsele decorative, amorse, grunduri si epoxi, toate produse proprii, proiectate in laboratoarele noastre", a declarat pentru ZF Aliz Kosza, CEO al Fabryo.
Compania nu a dorit inca sa faca publice rezultatele pe anul trecut, insa la noua luni ritmul de crestere se situa la circa 21% fata de aceeasi perioada din 2007. Fabryo a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 42 mil. euro, in crestere cu 30% fata de 2006. "Fabryo a continuat sa creasca in 2008, mentinandu-si ritmul mediu de crestere in euro de 20% din ultimii trei ani. Pentru anul acesta ne propunem sa realizam cifrele anului 2008, asta in conditii extrem de dificile de piata", afirma Kosza, care explica ca pentru a doua jumatate a anului planurile vor fi revizuite.
Compania a inregistrat anul trecut o crestere de 54% a vanzarilor pe brandul Savana, de 5% pe Innenweiss si de 20% pe marca Rost. Pe categorii de produse, tencuielile decorative au inregistrat cel mai mare avans, de 76%, urmat de vopselele lavabile, cu 48%, lacuri cu 43%, amorse cu 27% si grunduri cu 10%. In aceste conditii, Fabryo va renunta la o mare parte din angajatii sezonieri, care detin o pondere de 15-20% din total, pentru a creste productivitatea cu 15%. Compania are circa 410 angajati, dintre care circa 40-80 sunt salariati temporar.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO