Companii

Oamenii încearcă să-şi protejeze banii: În plină criză, Artmark a organizat două licitaţii online în care a avândut tablouri, bijuterii, diamante şi icoane de 1,7 milioane de euro. Un tablou a fost vândut cu 220.000 euro

Oamenii încearcă să-şi protejeze banii: În plină...

Autor: Alexandra Cepăreanu

18.04.2020, 12:00 1187

Casa de licitaţii Artmark şi-a mutat activitatea în mediul online, odată cu instaurarea stării de urgenţă generată de pandemia de Covid-19 şi măsurile de distanţare socială impuse de autorităţi. Astfel, începând cu a doua jumătate a lunii martie Artmark a organizat două licitaţii online la care au participat aproximativ 450 de oameni, a spus pentru ZF Alina Panico, PR manager Artmark.

„Licitaţia de Primăvară a înregistrat vânzări în valoare de 1,2 milioane de euro, cu o rată de adjudecare de 95%. Cea mai importantă lucrare a fost <Ţărăncuţă cu fuior pe cale> semnată de Nicolae Grigorescu, adjudecat cu 220.000 euro. Licitaţia de Bijuterii a înregistrat vânzări totale de peste 500.000 euro şi o rată de adjudecare de 76%. În cadrul celor două licitaţii online s-a înregistrat un număr de aproximativ 120 de adjudecatari”, a spus Alina Panico.

Ea spune că oamenii continuă să cumpere artă pentru că văd nu doar valoarea culturală, ci şi un recipient de valoare financiară, în care pot păstra valoarea banilor într-o perioadă de nesiguranţă.

„Tezaurizând în artă te aştepţi ca la finalul unei crize să primeşti înapoi pentru acea operă de artă cel puţin aceeaşi valoare cu cea pe care ai transferat-o. Participă pentru că au acces, exclusiv online, la o gamă largă– începând cu artă de patrimoniu, clasică şi contemporană, diamante şi bijuterii, icoane şi obiecte de colecţie, până la bunuri de consum – vinuri.”

De asemenea, diferenţa dintre licitaţiile online şi cele organizate în sală este reprezentată de experienţa pe care o oferă decorul şi operele de artă care înconjoară participanţii.

„Procedura de participare în cadrul licitaţiilor este la fel, fie că vorbim de prezenţa în sală, telefon sau online. Însă, participarea în sală permite celui care licitează să trăiască o experienţă unică, să vadă operele de artă sau obiectele prezente în expoziţi şi să aibă prioritate în faţa ofertelor care parvin din mediul online. Zilele acestea însă nu mai este cazul, toţi participanţii fiind online sunt toţi pe picior de egalitate.”

Pentru luna aprilie, Artmark are programate patru licitaţii online - Licitaţia unei Colecţii de Icoane, Licitaţia de Vinuri şi Licitaţia Patrimoniului unei Galerii Transilvănene care se va organiza în două etape.

„Licitaţia de Vinuri se adresează pieţei cu o modalitate simpatică de aprovizionare cu vinuri, prin licitaţie pentru vinuri româneşti, franţuzeşti, italiene ori din Lumea Nouă, de la preţuri de pornire situate la aproximativ 40-50% din preţurile de raft din magazine, unele dintre acestea, vechi şi rare, fiind strict apanajul colecţionarilor atenţi. În schimb, Licitaţie de lichidare a patrimoniului de artă a unei galerii transilvănene are 500 de loturi aflate în licitaţie, ce pleacă de la un preţ unic de pornire de 100 de euro, indiferent cât de celebru şi de bine cotat este autorul operei puse în vânzare”, a adăugat Alina Panico.

Reprezentanţii Artmark speră ca la aceste licitaţii să participe cât mai mulţi oameni. „Ne aşteptăm la câţi mai mulţi participanţi online, având în vedere natura diferită a licitaţiilor pe care le punem la dispoziţie, precum şi timpul avut la dispoziţie pentru vizionarea loturilor din expoziţiile online. Suntem  încrezători că arta şi frumuseţea va salva lumea.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO