Companii

Noutati de la GSK

11.12.2003, 00:00 21



Grupul farmaceutic britanic GlaxoSmithKline, numarul doi pe plan mondial, si-a dezvaluit viitoarele medicamente, printre care un tratament si un vaccin impotriva anumitor forme de cancer, dintre care unele au necesitat peste zece ani de cercetari si un cost mediu de 700 de milioane de euro, transmite AFP.



GSK a prezentat, la Londra, noile produse create de divizia de Cercetare si Dezvoltare, multitudinea de proiecte in studiu (147) fiind salutata de presedintele companiei, francezul Jean-Pierre Garnier.



"Este o linie de productie absolut exceptionala", a declarat Garnier, care a apreciat in mod deosebit "tratamentele inovatoare, cu o gama larga de aplicatii terapeutice".



Directorul Diviziei de Cercetare si Dezvoltare, americanul Tachi Yamada, a anuntat cateva dintre noile produse care reprezinta mari sperante pentru GSK, printre care se evidentiaza medicamentele pentru combaterea cancerului.



Yamada a insistat mai ales asupra produsului desemnat inca prin numele de "572016" sau "016", care are, in opinia responsabilului Glaxo, "capacitatea de a transforma cancerul intr-o banala boala cronica".



Cercetarile la "016" au inceput in 1991 si GSK spera ca acest medicament va fi trimis spre aprobare autoritatilor medicame in 2005. Produsul este testat pe pacienti din 2001, este primul inhibitor al celor doua enzime considerate raspunzatoare pentru doua treimi din tumorile canceroase.



In plus, GSK spera sa lanseze, catre 2008, un vaccin impotriva cancerului de col uterin, a doua cauza de deces in randul femeilor. Cervarix ar putea preveni peste 70% dintre cazurile de cancer de col uterin, insa trebuie sa mai fie supus unor teste la scara mondiala. Pana acum, eficacitatea constatata a vaccinului este de suta%.



Pe de alta parte, compania s-a axat asupra noilor aplicatii ale unor medicamente deja existente, cum ar fi antidiabeticul Avandia, care s-a dovedit foarte bun in tratarea psoriazisului.



Productivitatea cercetatorilor s-a ameliorat gratie reducerilor de personal, dar costurile sunt oricum mari, a amintit GSK. In 2002, grupul a cheltuit 2,7 miliarde de lire sterline (aproape patru miliarde de euro) in cercetare, adica peste 400.000 de euro pe ora. Prin urmare, pretul mediu al unui medicament ajunge, inainte de a fi scos pe piata, la 500 de milioane de lire (700 de milioane de euro). (A.B.)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO