Companii

Noul pariu al lui Octavian Cretu: un rival mai ieftin pentru Red Bull

Noul pariu al lui Octavian Cretu: un rival mai ieftin pentru Red Bull

Octavian Cretu este unul dintre cei mai mari antreprenori romani implicati in industria baututilor racoritoare si a berii

23.03.2010, 23:13 493

Grupul Romaqua, controlat de omul de afaceri Octavian Cretu, alansat recent propriul brand pe piata bauturilor energizantedominata de Red Bull cu o cota de circa 50%.

Producatorul roman extinde astfel productia fabricii de bere dela Sebes inaugurata in 2008 prin intrarea pe o noua piata cubrandul Giusto Elektrik, pozitionat pe un segment de pret inferiorcelui al Red Bull. Acesta tinteste o cota de 3-4% in primul an, peo piata estimata la 40-50 mil. euro in prezent.

"Nu au fost necesare investitii suplimentare in productie pentruaceasta lansare. Giusto Elektrik se imbuteliaza pe linia de dozeAlbacher", a precizat Radu Lazaroiu, directorul general al RomaquaGroup Borsec.

Fabrica de la Sebes, judetul Alba, a fost inaugurata in urmaunor investitii de 39 mil. euro, o mare parte din acestea fiindacoperite de un credit de 31 mil. euro contractat de la BCR. Pepiata berii, compania a anuntat in 2008, in momentul lansariiAlbacher, ca vizeaza o cota de 4-5% in primul an. Dupa sase luni,rezultatele raportate de Romaqua pe anul fiscal 2008 au aratat caproducatorul ajunsese la o cota de 2-3% in volum pe piata berii, cuvanzari de aproximativ 23 mil. euro in intervalul mentionat.

Albacher a ajuns anul trecut la o cota de peste 5% pe piataberii, potrivit ultimelor date disponibile.

Romaqua, cel mai mare imbuteliator local de apa minerala, a avutvanzari de 130 mil. euro in 2008, potrivit celor mai recenteraportari ale grupului, cu branduri precum Borsec, Giusto sauAlbacher.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO