Noul pariu al lui Octavian Cretu: un rival mai ieftin pentru Red Bull

Autor: Mihaela Popescu 23.03.2010

Grupul Romaqua, controlat de omul de afaceri Octavian Cretu, a lansat recent propriul brand pe piata bauturilor energizante dominata de Red Bull cu o cota de circa 50%.

Producatorul roman extinde astfel productia fabricii de bere de la Sebes inaugurata in 2008 prin intrarea pe o noua piata cu brandul Giusto Elektrik, pozitionat pe un segment de pret inferior celui al Red Bull. Acesta tinteste o cota de 3-4% in primul an, pe o piata estimata la 40-50 mil. euro in prezent.

"Nu au fost necesare investitii suplimentare in productie pentru aceasta lansare. Giusto Elektrik se imbuteliaza pe linia de doze Albacher", a precizat Radu Lazaroiu, directorul general al Romaqua Group Borsec.

Fabrica de la Sebes, judetul Alba, a fost inaugurata in urma unor investitii de 39 mil. euro, o mare parte din acestea fiind acoperite de un credit de 31 mil. euro contractat de la BCR. Pe piata berii, compania a anuntat in 2008, in momentul lansarii Albacher, ca vizeaza o cota de 4-5% in primul an. Dupa sase luni, rezultatele raportate de Romaqua pe anul fiscal 2008 au aratat ca producatorul ajunsese la o cota de 2-3% in volum pe piata berii, cu vanzari de aproximativ 23 mil. euro in intervalul mentionat.

Albacher a ajuns anul trecut la o cota de peste 5% pe piata berii, potrivit ultimelor date disponibile.

Romaqua, cel mai mare imbuteliator local de apa minerala, a avut vanzari de 130 mil. euro in 2008, potrivit celor mai recente raportari ale grupului, cu branduri precum Borsec, Giusto sau Albacher.