Companii

Noul concept al vânătorilor de capete. Aţi auzit de heart hunting? Reprezintă găsirea jumătăţilor pentru managerii ocupaţi

Noul concept al vânătorilor de capete. Ati auzit de heart hunting? Reprezintă găsirea jumătăţilor pentru manageri

Foto: Shutterstock

Autor: Ana Raduta

18.03.2012, 17:42 3510

Head huntingul sau căutarea de talente are un corespondent şi în viaţa personală a oamenilor de business. Se numeşte heart hunting şi, pe scurt, înseamnă găsirea jumătăţii perfecte pentru managerii care nu au timp sau, pur şi simplu, nu reuşesc, pe cont propriu, să îşi găsească echilibrul şi în afara vieţii de la birou.

Portretul perfect al managerilor din filme şi din reclame, care ziua jonglează cu brio cu bani mulţi şi decizii importante, iar seara se întorc acasă la familia fericită nu se întâlneşte foarte des şi în viaţa reală. Oamenii pentru care nimic nu e imposibil în carieră au adesea dificultăţi în a menţine un echilibru şi în viaţa personală, aşa că externalizează această sarcină unor specialişti. Fac asta într-un cadru de maximă discreţie, subiectul fiind unul extrem de delicat şi care, la o primă vedere, nu este deloc compatibil cu imaginea dură a unui om care conduce o companie. Surprinzător însă, nici managerii nu sunt străini de serviciile unei agenţii de matrimoniale sau "business heart hunting", aşa cum se autodenumesc specialiştii care lucrează în această branşă.

Acoperă o nişă ideală, dar extrem de pretenţioasă. Lucrează exclusiv cu clienţi care vin din lumea de afaceri şi care, implicit, vor să cunoască oameni din acelaşi mediu. Partea bună este că aceştia dispun de resursele financiare necesare pentru ca furnizorii să tarifeze acest serviciu ca pe unul din categoria premium. "Clienţii noştri provin din zona corporate, antreprenorială şi profesii liberale şi vorbim despre câteva sute de persoane, dintre care peste 70% ocupă poziţii de middle şi top management", spune Oana Totora, personal matchmaker şi fondatorul agenţiei Umbrella for Two. Câştigă, în medie, între 2.000 şi 4.000 de euro pe lună şi au studii universitare şi post-universitare. 58% dintre clienţi nu au fost căsătoriţi niciodată, iar 41% sunt divorţaţi. În ceea ce priveşte distribuţia pe gen, 35% sunt bărbaţi, iar 65% femei.

Îi costă cel puţin 250 de euro pe an, fără TVA, pentru a fi avuţi în vedere atunci când apare un client cu care, în teorie, ar fi compatibili şi cel mult 800 de euro, tot pentru un an, atunci când aleg un abonament cu servicii mai complexe. "Pachetul de 250 euro presupune o întâlnire de cunoaştere a clientului, suport în realizarea profilului, un interviu video, intrarea în baza noastră de date şi procesul de matchmaking, în momentul în care apare un partener compatibil. Pachetul premium implică, pe lângă serviciile de suport în realizarea profilului, şi un număr minim de întâlniri garantate şi heart-hunting în afara bazei de date, pentru a identifica un partener potrivit", precizează fondatoarea agenţiei Umbrella for Two.

Majoritatea au între 30 şi 45 de ani, cel mai tânăr client având doar 25 de ani şi cel mai în vârstă 58. Toţi sunt oameni cu o viaţă activă, câştigă bine şi se află într-un permanent proces de relaţionare cu alţii. Par genul de oameni cu cele mai mari şanse în a-şi găsi un partener de viaţă. Şi, totuşi, lucrurile sunt mai complicate de atât. Mai ales că, de la un anumit punct încolo, regulile compatibilităţii sunt mult mai stricte, iar aşteptările "părţilor" - tot mai mari. "După o anumită vârstă, experienţele sociale îşi schimbă dinamica. Timpul pe care îl investeşti în căutarea unui partener este limitat, cercul de prieteni se restrânge. Practic, devine tot mai greu să găseşti pe cineva care să aibă acelaşi statut socio-profesional cu tine şi, mai mult, să şi împărtăşească aceleaşi hobbyuri, valori, credinţe despre lume şi viaţă", explică Oana Totora.

În ciuda faptului că vorbim, până la urmă, despre o chestiune sentimentală şi care ar trebui să fie, în principiu, lipsită de reguli, întregul proces de găsire a partenerului potrivit este unul foarte riguros şi care se derulează după o serie de paşi bine puşi la punct. Totul începe de la baza de date, instrumentul cel mai valoros pe care îl deţine agenţia. Aceasta este, de fapt, bazinul de potenţiali parteneri - orice om înscris în baza de date este un client al agenţiei şi un potenţial partener pentru un alt client înscris în aceeaşi bază de date.

Citiţi mai multe detalii pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO